torsdag 18 juni 2009

Försmak av semestern

Tränade,och tog ett glas vin med G efteråt. Lyx! Lyx! Regnet smattrar mot balkongräcket. och jag är ledig.

På T-banan hade alla kidsen under fem år ledsnat. Ledsnat på värmen i t-banan, hungriga, bara trötta och resten av resenärerna pratade i telefon. Eftersom det är min turdag fick jag sittplats hela vägen hem. Det är makalöst vilken ljudmatta det blir när precis alla pratar eller på annat sätt låter. Tur att jag hade en bok att luta huvudet i.

Nu har jag just ätit en pizza med lite vin till. Ännu mer lyx.

8 kommentarer:

trollpackan sa...

Låter underbart! Först lite träning och sedan lite vin och köpepizza;)

Här blir det också lite vin snart, ska förgylla vanlig spagetti och köttfärssås;)

Maj Korner sa...

Jag har redan ätit, utan vin. Ska iväg och handla lite, fick order i gårkväll. Inbillar mig att det blir färre människor framåt kvällningen, att alla sitter i bilkö på väg till sina midsommarfiranden. Men när jag kommer hem igen ska jag nog också ta ett glas vin.

Singelmamman sa...

Trollpackan: Japp, lyx i kvadrat. Och själva lyxen ligger i att tillåta mig själv att göra detta!

Maj Korner: I mina trakter har alla redan farit sin väg. Vart vet nog bara de själva, tomt är det hur som helst. Funderar på att gå ut och köpa godis.

Anna sa...

Här har också njutits av lite pizza och vin. Och godis... =)

Anonym sa...

Men helvete vad ni njuter allihop. Bara kolhydrater så långt ögat kan nå.

Singelmamman sa...

Anna och Tandgnisslur: Kanske det som är njutningen, alla kolhydrater som får spela fritt!

Suzan sa...

ååååh,..pizza. det var länge sen! O kommer dröja med,..för det e inte GI!

Garlica sa...

Den meningen gillade jag: bok att luta huvudet i. Precis vad jag gör när jag åker buss :-)