torsdag 18 juni 2009

Får jag gråga en sak?

Satt på jobbet och av någon anledning kom diskussionen att handla om hårtvätt. En av mina arbetskamrater säger då:
"... tvätta håret två gånger som man ska".

Alltså, enligt min arbetskamrat finns det någon slags lag?, överenskommelse?, what ever vad, på att när jag tvättar håret ska jag shamponera två gånger!

Tänk, jag är ju ändå en bit över 40 år och har helt missat detta. Finns det någon kontrollant som kommer och kollar eller? Vem ska jag rapportera avvikelsen till?

11 kommentarer:

DDT sa...

Men för guds skull! Det är ju astråkigt att tvätta håret. Ska jag nu behöva göra det två gånger? Måste man låta balsamet verka också?
Jag börjar överväga att raka huvudet. På allvar.

Singelmamman sa...

Oh shit! Vi kom aldrig till balsamfrågan! Och vågar inte fråga. Jag kan också raka huvudet, gjort det förr, men är rädd att jag måste tvåla in det två gånger. *oroar mig för kontrollanten, tanten*

Ann-Louise sa...

Å du är säker på att hon (jag vet att det var en hon) inte menade 2 gånger per år? Annars kunde du ju påpekat det, lite fint, att hennes hår ser så ut. Men du kan ju gråga för att få klarhet.

Ha en skön midsommar!

Agneta sa...

HAHAHAHA!!! Din rubrik och så A-Ls kommentar - jag döööör!!!!

Minns knappt vad jag tänkte skriva... jo, att jag hatar också att tvätta håret, och två gånger - på en och samma gång?! NEJ NEJ OCH ÅTER NEJ!!!

Snart klipper jag mig! Det är två och en halv vecka kvar!!! Skööönt!

Singelmamman sa...

Ann-Louise Behöver varken gråga eller fråga, jag vet att meningen var att man SKA tvätta håret två ggr, varje hårtvätt. (jo det är en hon)

Stort o Smått: Själv gick jag till frisören i måndags, och är sååå himla nöjd. Lycka till!

Maj Korner sa...

Mitt hår är väldigt tjockt och när jag hade hår till midjan så tvättade jag det faktiskt två gånger efter varandra. Det kändes liksom när man tvättat första gången att det inte var rent, det gnisslade inte mot handen. Det gör jag inte längre. Till saken hör att jag bara tvättar håret en gång i veckan. Det du! Det kan du hälsa den där tvågångerstvättaren så får hon väl dåndimpen.

Anna sa...

Nej, gud va tråkigt.

Enda gången jag "tvättar om det" är när jag kommer hem från min massör och hon masserat mitt huvud med olja. Då är det nästan läge att tvätta det tre ggr... =)

Singelmamman sa...

Maj Korner: Ja du, hon kommer absolut att dåna!

Anna: Samma här, olja i håret kräver lite mer schampo.

Anonym sa...

Hahaha, det ska jag tänka på framöver, det var första tvätten det, då tar vi nummer två.

nillas liv på pinnen sa...

Två gånger!?
Åh, nej!
Hon är säkert shampooindustrilobbare hon den där tvångsmässiga tvättaren.

Singelmamman sa...

Tandgnisslur: Ja, men jag kanske har blivit lobotomerad, kom på mig själv att tvätta två ggr häromdagen. Huvva!

Nilla: Ja du har säkert rätt, eller så har hon bara generella tvångsmässiga beteenden.