tisdag 30 juni 2009

Just innan ledan helt fångat mig!

Sitter och försöker ta igen lite förlorad blogguppdatering när jag kommer till Ett litet stort liv och får se; jag är utmanad! Så kul, jag är så barnsligt förtjust i sånt här. Så här kommer mitt svar.

Vad heter du i mellannamn: Helena
Har du några syskon: En tvillingsyster, en storasyster, en bror och två bonussyskon
Vart går drömresan: Australien
Vart går mardrömsresan: ?
Favoritmat: Lax i alla former och chevré
Mat du absolut inte äter: Bruna bönor
Favoritämnet i skolan var: Svenska
Tråkigaste ämnet i skolan var: Kemi
Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: Alla, men mest diska
Skostorlek: 39/40
Nämn 1 skådespelare du gillar: Mads Mikkelsen
En film alla borde se: La Vie en Rose (Filmen om Edith Piaf)
Drömyrket är: författare/skribent
Ett yrke jag aldrig skulle kunna ha: Tandläkare
Detta irriterar mig: Människor utan självdistans
Detta gör mig glad: Mina tonåringar!
Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer: Ingen, gillar inte Astrids verk.
Favoritmotto: (Spanskt, kanske inte helt ordagrant) Efter vila, hur skönt är det då att få ta igen sig lite

Jag utmanar; Tandgnisslur och Mofs (så har hon ngt att göra när hon kommer hem från semestern.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAAAAAAAA, vad roligt, en utmaning, den ska jag genast sätta tänderna i.

Singelmamman sa...

Då är vi två, som gillar utmaningar. :-)