lördag 6 juni 2009

Middagen avklarad

Och det blev grillat. Vi grillade fläsk och nötkött, paprika, champinjoner, halloumi och sen grillade tonåringarna marshmallows. Jag gjorde en creme fraichesås med citronpeppar och en röd sås; fräste först curry, chili, och gul lök i olivolja och smör. När det har gosat ihop sig så hällde jag över en burk krossade tomater och "lagom" mängd salta jordnötter, koka ihop och låter det puttra tills det är dags att servera. Oavsett hur långt det är till servering så gör det inget om det står på ettan och småputtrar.

Sen försökte jag hänga med i Malena Ernmans sega nationalsång, somnade innan andra versen. Herregud är det så långsamt hon sjunger sina arior så förstår jag att en opera tar tid. Nu ska jag se Sverige med Zlatan spöa skiten av Danmark.

2 kommentarer:

Agneta sa...

God sås! *försöker lägga på minnet*

Singelmamman sa...

Äh, copy and paste, så kan du spara var som helst! Men du har rätt, den är kanongod och sköter sig själv.