torsdag 4 juni 2009

Finns det någon doktor här?

Har någon form av uttänjt ledband i vänster knä. Det har gjort ont när jag joggat och ibland när jag styrketränat. Men idag har det gjort ont när jag suttit still. Känns inte bra, ska ändå se om jag kan träna imorgon. Jag vill ju helst utesluta total ruptur av något ligament, laterala collaterallig*.

Har tänkt skaffa något slags stöd för knät. En krycka kanske, tänkte mig en champagnefärgad.

*Det låter som det gör ont. Hittade det i "Body, för dig som tränar".

6 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Jo, jag är doktor men tyvärr inte läkare. Jag kan inte bota benbrott eller ge kroppsliga råd, men jag kan ge dig en C-kurs i metodologi eller statistisk metod. Hö hö hö.

Är det konstigt att man längtar bort ibland?

Singelmamman sa...

Ann-Louise: Perfekt, det skulle jag absolut behöva. Men min diagnos där är om möjligt ännu sämre...

*längtar bort här med*

Mofsan sa...

Drick lite chmpagne och massera det onda stället. Fortfarande ont?
Drick en liter till av champagnen. Nu ska du se att det inte gör ont länge. Bra va? I morgon kommer du inte ha ont där utan i huvudet. Alltid nått..

Mvh DrMofs

Anna sa...

Har du testat något stöd till knät?
Finns något som heter "Back on track" - riktigt bra! Kanske värt att pröva.

Fast Mofsans förslag låter onekligen lite roligare. Kan kanske vara värt att testa det också. Det är ju trots allt fredag... =)

Singelmamman sa...

Dr Mofsan: Ditt förslag kommer jag definitivt att prova, huvudvärk botas ju med sömn och det är jag bra på, i alla fall sovmorgnar.

Anna: Back on track låter som ngt jag skulle vilja ha för hela mig, men kan nöja mig med det för knät. Vad är det exakt?

Anna sa...

http://www.backontrack.eu/shownode.php?id=261

Här kan du läsa mer om det...
Kram, Anna