fredag 5 juni 2009

Hur smakar Stockholm?

Har ingen aning. Dottern åt pommes med aioli, vännen åt räkmacka, och jag åt visserligen ngt som till namnet kan låta lite Stockholmskt, skärgårdstoast. En gigantisk oxfiléskiva mellan två bröd, pommes, bearnaise och riven pepparrot. Jag avstod bröden, men i kylan fick jag raskt i mig allt annat, inklusive en kall öl.

Ja maten blev ju raskt lika kall som ölen. 7, säger 7! ynka grader på termometern och ungefär lika många människor i Kungsan.

Jaha, så jag och alla andra får väl vänta till nästa år för att få reda på hur stan egentligen smakar.

4 kommentarer:

Mofsan sa...

Oxfilé med bröd??*chockad*Sicket waste of food.
Som att äta Hummer och snabbmakaroner ungefär.
Jäddrand skitväder och stöka till det i år*håller med*

Singelmamman sa...

Eller hur! Undrar om Hummer och snabbmackisar är ok?

Anna sa...

Jag kommer gärna och smakar på Stockholm! Försöker åtminstone ta mig dit en gång om året. Gärna sommartid.

Och så brukar jag skylla på att min ögonskugga håller på att ta slut. Den måste ju bara inhandlas i huvudstaden... ;)

Singelmamman sa...

Anna: Jag förstår, det är bara här det finns ögonskugga. Jag bjuder på bubbel på balkongen när du kommer.