söndag 28 juni 2009

Tillbaka till civilisationen

En vecka ute i skärgården sätter sina spår, både här och där. Avsaknad av dusch med vidhängande bekvämligheter har gjort att mina spiror* till tussilagostjälkar. Så när jag skickat vännen till affären för att köpa Ben & Jerry glass tänkte jag snoffsa till mig lite.

Hyveln var alldeles slö, så där var vi lika. Snabbt byte av blad tänkte jag och lyckades på en nanosekund bryta av spetsen på nya bladet samt tappa den i toastolen... Hm, en vecka i obygden är tydligen mer förödande än jag trodde.

Andra bladet gick bättre och nu liknar benen mer ett gediget kalhygge. Slutet gott.
I övrigt kan sägas att mötet med den urbana verkligheten är skrämmande när den senaste tidens upphetsning bestått av bräkande får och kamikatzesvalor. *SAKNAR!*

*ben för den oinvigde.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Välkommen tillbaka!
Är förfärligt varmt här inne i stan (vilken stad du nu är i).
Själv planerar jag för landet SNART!

segsliten sa...

Har du fortfarande semester, eller ska du jobba igen nu?
Kram ☺

Singelmamman sa...

Nilla: Tusen, tusen tack. Är otroligt varmt här också, i nollåttavärlden.

Segsliten: Jobb, jobb, och jobb. I minst två veckor, sen hänger det på mina tonåringar. Första veckan i sept blir det Italien, däremellan kan allt hända. Kram

Anonym sa...

Men lite skönt är det väl ändå att vara tillbaka i stan. Jag gillar doften av het asfalt.

Singelmamman sa...

Tandgnisslur: Du har helt rätt, synd att jag inte kan få både ock samtidigt.