Visar inlägg med etikett semester. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett semester. Visa alla inlägg

onsdag 26 mars 2014

Landat

Och det är så skönt väder! Stämningsbild från planet. 
Och på hotellet bjöd de på champagne. 
Nu blir det promenad. Under tiden kan du njuta en stämningsbild från vår balkong.

söndag 21 juni 2009

Att lata sig

Här kära vänner befinner jag mig nu. Strålande sol, bubblor i glaset, jordgubbar och svalor. En och annan tärna också. Pannan är nu illlröd, får väl sitta med handen mot pannan om vi ska ut där andra vistas. Efter pastan med köttfärssåsen blir det en promenad i fårhagen. Sen slocknar nog jag direkt.

torsdag 18 juni 2009

Försmak av semestern

Tränade,och tog ett glas vin med G efteråt. Lyx! Lyx! Regnet smattrar mot balkongräcket. och jag är ledig.

På T-banan hade alla kidsen under fem år ledsnat. Ledsnat på värmen i t-banan, hungriga, bara trötta och resten av resenärerna pratade i telefon. Eftersom det är min turdag fick jag sittplats hela vägen hem. Det är makalöst vilken ljudmatta det blir när precis alla pratar eller på annat sätt låter. Tur att jag hade en bok att luta huvudet i.

Nu har jag just ätit en pizza med lite vin till. Ännu mer lyx.

onsdag 17 juni 2009

Möte

*suckar så att byggjobbarna utanför fönstret ramlar ner*

Ska nu iväg på ett möte. Beslut som ska tas, diskussioner om ansvarsroller, fel och brister, men sällan konstruktiva tankar om framtiden. Känner att jag har hamnat i en negativ känsla och jag vet att jag kommer vara tyst på mötet. Olikt mig, men risken är annars att jag säger något surt och dumt.

söndag 7 juni 2009

Sista dagen

Sen drar tonåringarna till sin pappa och umgås i fem veckor. Känns, både positivt och trist. Men jag har bönat, bett men sluppit muta, de kommer över även den 15 juni för middag och kanske sover kvar. Pappan deras bor 7 minuters promenad härifrån.

Själv överger jag då kidsen ikväll*. Återigen förlustelser på båt, och den här gången en hytt med Champagne till oss! Kan inte bli bättre, solen skiner och det blåser, så kanske flertalet passagerare väljer att sitta still i båten och inte ta så mycket plats.

För min del kan det blåsa hur mycket som helst, bekommer mig inte ett dugg.

*Så mycket för den längtan eller?

fredag 24 april 2009

GOD MORGON!

Sch jag vet att jag skriker, men för en gång skull så känns det så. Skulle självklart aldrig skrika på en morgon. Ligger i sängen, tonåringarna fixar sig i ordning och äter frukost. Jag ska strax upp och duscha.

Har förväntningar på den här helgen. Ska fixa mer på balkongen, och.... tam tam tara! Lägga ut före och efter-bilder. Fira en väldigt kär väninna, och bara umgås.
Men först till stället som idag betalar ut förlorad semesterersättning.

söndag 15 mars 2009

Lär dej spåra

Det står så på en t-shirt som en av utställarna på mässan har. Lär dig stava! vill jag säga till honom. Men det hade kanske inte varit lika kul med tröjan då. Skit samma, jag åt mig igenom en rad rökta korvar, ömsom med ren ömsom med älg. Alla vansinnigt goda. Köpte tältet och är i tanken redan nu på väg mot sommarens camping.
Ikväll är det dags för yoga igen. Ser verkligen fram emot det.