söndag 14 juni 2009

Guldläge

Pratat i telefon och messat med dottern nu på morgonen. Hon vill köpa ett guldkort till Gröna Lund. Jag bad henne prata med sin pappa först, han och jag har en överenskommelse om att vara just överens om sånt här när det gäller tonåringarna. Och hon pratade och ringde och sa att: "nu har jag fått tusen spänn av pappa. Så jag betalar resten och mat medmera."

Jag blev lite ställd, men tänkte ok, då får väl sonen något annat då. Till saken hör att min dotter är fullständigt värdelös, oftast, att hålla i sina pengar, och behöver titt som tätt låna av mig. Förskott på månadspengen. Hon är med andra ord precis som jag.

Sen ringde hon igen, nä det blir inget Gröna lund idag, i regnet, kompisen fick inte gå. Och så har hon nog själv ändrat sig, ska nog inte ha något guldkort, så pengarna lämnades tillbaka till pappa.

2 kommentarer:

Garlica sa...

Pendlar fort gör det... med tonåringar :-D har en själv som är impulsiv och dålig på att hålla i pengar..

Singelmamman sa...

Garlica: Men det kan ju bli bättre, kanske?