söndag 30 maj 2010

Sol ute sol inne

Yngsta och jag åker till vännens sommarstuga för sol och gräsklippning. Sitter och försöker hitta en mopedhjälm till äldsta och jag måste säga att både i går när jag besökte Biltema och idag när jag ringer ett av deras kontor har jag blivit så otroligt proffsigt bemött. Snabb service och hjälpsamma. Men det räckte tyvärr inte, hjälmen finns inte. Trist.

Har just ätit gröt. Kan någon av er mina fantastiska läsare förklara varför gröten som jag gör på samma sätt varje dag blir olika? Idag blev den för lös och smakade ingenting! Trist.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Fixade inte yngsta morsdags frukost!? Jag har också bara positiva erfarenheter av biltema, I Åbo :-) Hoppas ni får en fin stugdag!

Mollamaja sa...

Låter härligt. Här sover alla andra utom jag....

Anonym sa...

Det där med gröten har jag ingen förklaring till men hoppas att du får en bra dag ändå.

Singelmamman sa...

Fru Venus: Äh vissa saker gör jag gärna själv. Och mors dag är en dag jag vill att mina tonåringar ska ha positiva minnen från. Inte som jag, ett krav på uppvaktande!

Mollamaja: *avundsjuk* Jag vill också ha en dag och sova till 12!

Frunatmaken: Synd. Men ja det är och har varit en toppendag!