torsdag 20 maj 2010

Kom ihåg eller glöm inte

För ganska länge sen lärde jag mig att vi alla har svårt att komma ihåg saker när vi börjar meningar med; glöm inte... Istället ska vi säga till oss själva och andra; Kom ihåg... Själv kommer jag verkligen ihåg att jag ska ner i tvättstugan, inte bara för att Realisten påminde mig. Utan också för att jag är ganska mörkrädd och Ogillar att hänga i tvättstugan själv. Ungefär lika mycket som jag avskyr spindlar. Har jag inte bloggat senast lunch imorgon så efterlys mig är du snäll.

10 kommentarer:

Realisten sa...

Nu börjar det här bli otäckt. Jag är inte mörkrädd och har inget emot spindlar. Är vi så olika?

Fru Venus sa...

Trösta dig med att du inte ser spindlarna om det är mörkt ;-) Inget av det är nåt att vara rädd för, men kollar upp dig imorgon! Kram

Singelmamman sa...

Realisten: Jag har inte gått och lagt mig ännu i alla fall. Och inte hämtat tvätten heller för den delen...

Fru Venus: Det har du rätt i. Och tack för omtanken. Kramar tillbaka.

Realisten sa...

Och om jag gick och lade mig istället för att hänga i bloggvärlden halva nätterna så kanske jag skulle bli lite mindre gråtmild. Men jag glömmer hela tiden att gå och lägga mig.

Singelmamman sa...

Realisten: Jag tror att glömskan också är en gemensam nämnare.

Sus sa...

Tur att du inte såg mig på löparrundan igår. Jag hade kunnat skrämt skiten ur de flesta..

Jag går aldrig ner i källaren själv.
Aldrig.

nillas liv på pinnen sa...

Då kommer jag och skrämmer alla spindlar och källargubbar på flykten med min blotta uppenbarelse!
*inte ett skit mörkrädd*

Singelmamman sa...

Sus: Nästa gång kan vi springa tillsammans, då skrämmer vi allt!

Nilla: Ja!

Maj Korner sa...

Vinden då? Med ett sluttande tak som skapar v-formade skrymslen dit inget ljus når. Det du!

Sus sa...

Haha...Maj Korner..jag tycker fortfarande att det är väldigt roligt.