fredag 28 maj 2010

Rundresa i Champagne

När äldsta tonåringen var runt tioårsåldern och förstod min vurm för champagne fick jag ett erbjudande som håller än i dag. De här orden fick jag; "mamma, när jag är 18 år och har tagit mitt körkort, då åker vi ner till Champagnedistriktet. Jag kör oss runt och du dricker champagne."

Jag vet att det gäller fortfarande, så om dryga två år bär det av. Och äldsta har läst franska i flera år och är tydligen riktigt bra på det. Jag behöver nog bara dricka och betala.

12 kommentarer:

Madlar sa...

Exakt...prata är överskattat, drick istället.

Veronica sa...

Oh, låter najs.

Fru Venus sa...

Åh, vad bra! Och din franska räcker säkert, "Champagne"! :-)) Kram!

Lilla Blå sa...

Den ljusnande framtid är din.

Anonym sa...

Så ljuvligt!

Singelmamman sa...

Madlar: Exakt, var och en gör det de är bäst på.

Veronica: :-) Mycket trevligt!

Fru Venus: Ja och efter ett par glas är nog min franska perfekt.

Lilla Blå: Bachus och jag...

Frunatmaken: Mmmmm, mycket ljuvligt.

Realisten sa...

Och det ingår väl i planeringen att jag följer med också?

Singelmamman sa...

Realisten: Det, är så självklart att jag inte ens nämnde det. Kan du franska eller ska du också bara dricka och betala?

Realisten sa...

Jag kan inte ett ord franska. Betala? Nej, jag dricker bara.

Maj Korner sa...

Såna där bra saker sa aldrig mina barn när de var tio. Jag fick bara presentkort på dammsugning. Med ett års giltighetstid.

Singelmamman sa...

Realisten: Hm, vi får diskutera detta lite senare.

Maj: Men! Menar du att dina tonåringar dammsög ett helt år!? Wow säger jag.

Maj Korner sa...

Nä, jag uttryckte mig lite oklart. Det gällde EN dammsugning under ett år!