söndag 16 maj 2010

Ja jösses

Jag och tonårsdottern gjorde fyra mil shopping. Åtminstone kändes det så, dock blev det inte så in i hoppsans mycket köpt. Men desto mer av gång. Lite drygt fyra timmar, och inte mycket dötid där inte. Av bara farten gick jag och tränade när jag kom hem. Körde ett pass i rasande tempo, så intensivt har jag nog inte tränat på länge. Kunde inte hejda mig när jag kom hem heller, likt en rasande tjur (minus rasande) tog jag tag i balkongen. Eller tag och tag, jag dammsög fuskgräsmattan, blundade och rensade bort alla gamla löv och ställde ut den över vintern i källaren övervintrade pelargonen. Som genom ett under har pelargonen överlevt. Nu ska jag bara ge den stackaren lite ny jord. Beordrade just hemkomna sonen att följa med och slänga allt som ska återvinnas. Och sen slängde jag mig och tonåringarna i soffan och njöt av Ben&Jerry. Min plan då var att lägga mig tidigt. Allt är ju verkligen relativt.

Men tillbaka till träningen, eller i alla fall texten om träningen. Suzan, Ett dussin pannor, har en tävling. Och jag som nu tränar så jag knappt tror mig själv vill verkligen vinna. Dessutom kan jag också locka med att den som tävlar hos mig och Suzan har en extra chans. Jag lottar ut tre presenkort på 50 kr vardera på strumpor hos Gococo. Jag har inga speciella träningsstrumpor och inser att bara ren och skär tur har räddat mig från skavsår och annat elände. Men hur länge kan verkligen turen vara på min sida? Vill du ha den extra chansen hos mig så skriv en kommentar här, och länka till mig samt lägg upp länken till Gococo.
PS. Även min tävling har sista dag 31 maj.

5 kommentarer:

Anna sa...

Säger bara stegräknare. Stegräknare.

Anna sa...

Ja, just det. Dom där sockorna vill jag vinna. Gick långt igår och har tre(!) skavsår varav ett är en dubbelblåsa. Länkar imorgon.

Singelmamman sa...

Anna: Usch, stegräknare är så "tvångsmässigt". Och jag är allergisk mot tvång.

Anna: Nä fy fasiken! Skavsår inkl dubbelblåsa är av ondo. Skickar en blåsning. Hm, det lät ju finfint...

Mofsan sa...

*shit* jag har ju inget och länka från längre*storgråter* Jag vill också ha träningsstrumpoooor!!

Singelmamman sa...

Mofsan: Det ordnar sig. Så, så, ta det lugnt. Jag skriver in dig bland de tävlande ändå!