fredag 10 april 2009

Lyxliv

Tillsammans med den äldsta tonåringen fick jag den trådlösa routern att fungera och nätverkskortet i datorn att samarbeta. Frihet!
Har fått routern och datorn, är ett långlån. Undomarna har fått sin bärbara av deras far, på så vis har vi helt plötsligt varsin dator. Det känns skrämmande onödigt, men inget jag vill vara utan. Solen är förföriskt lockande utanför mina fönster, nä de är ännu inte putsade. Men balkongen ska få sig ett lyft idag.
Ikväll blir det påskmiddag med sill och lax och en kall öl. Och vetskapen om ytterligare tre lediga dagar får min hjärna att gå ner i viloläge. Den är alltså ungefär lika aktiv som när jag är på jobbet.

3 kommentarer:

Mofs..helt enkelt sa...

*fnissar hejdlöst* Nice tillstånd ju, lite så där halvflummigt såsig och bara lallar runt i tillvaron. Ta en bira från mig med och njut som tusan nu-bland alla datorer och sillbitar

stort och smått sa...

Låter härligt!

Trevlig helg och Glad Påsk!

Singelmamman sa...

Kära vänner! Jag njuter. Glad och god Påsk!