torsdag 30 april 2009

Nu har det hänt igen!

Fick hem ett paket med byxor jag köpt. Tog i en hel del, tyckte jag, när jag valde storlek. Men döm om min stora förvåning. Inte ett enda av byxparen var rättmärkta. Alla var för små, och det rejält! Min tonårsdotter kommer knappt i dem. Jag lovar.

Blir så in i hela jättearg. Så då får det bli jeans ikväll. Vägrar ha kjol, just nu i alla fall. När det blir varmare och man slipper nylonstrumpor, och benen är bruna och de 10 extra kilon som sitter som berg på mig är borta, då. Bara då ska jag ha kjol.

5 kommentarer:

Agneta sa...

Nej vad tråkigt! Det är därför jag aldrig handlar kläder på postorder eller via internet! Jag vill veta att det blir rätt!
Det blir sällan rätt ens när jag köper i affär, men det är en helt annan historia!

Singelmamman sa...

Hm, ja varför är det så? *känner mig abnorm*

Mofsan sa...

Meeen du har ju handlat på dvärgshopen nu igen. Det är därför det inte passar ju. Så är det.

Anonym sa...

Stort o Smått: Aj då, låter illavarslande. Själv har jag och provspeglar en illavarslande kamp sen många år tillbaka.

Mofsan: Fan du har rätt! Borde checkat ordentligt. Tack för påminnelsen. Kram

Singelmamman sa...

Ooops! Hur gick det där till, jag blev ANonym!? Det var naturligtvis inte meningen.