Visar inlägg med etikett balkong. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett balkong. Visa alla inlägg

söndag 10 maj 2009

Balkong före och efter



Lovade före- och efter - bilder på balkongen. Här kommer de. Inte så svårt att gissa vilken bild det här är, eller hur?

Så självklart funkar inte uppladdningen just nu, men skam den som ger sig, balkongen efter kommer vilket år som helst.

Nu fungerar det, genom vissa smärre tricks från min sida.
Och här kommer bilden efter förvandlingen. Som du ser är jag inte
riktigt klar ännu. Men sen blir det en drink i solen!

fredag 10 april 2009

Lyxliv

Tillsammans med den äldsta tonåringen fick jag den trådlösa routern att fungera och nätverkskortet i datorn att samarbeta. Frihet!
Har fått routern och datorn, är ett långlån. Undomarna har fått sin bärbara av deras far, på så vis har vi helt plötsligt varsin dator. Det känns skrämmande onödigt, men inget jag vill vara utan. Solen är förföriskt lockande utanför mina fönster, nä de är ännu inte putsade. Men balkongen ska få sig ett lyft idag.
Ikväll blir det påskmiddag med sill och lax och en kall öl. Och vetskapen om ytterligare tre lediga dagar får min hjärna att gå ner i viloläge. Den är alltså ungefär lika aktiv som när jag är på jobbet.