söndag 12 april 2009

Drömmar

Inatt har jag drömt om champagne, en knepig kvinna som förföljde mig, utanförskap, mitt eget intrång på någon annans hotellrum och lite till. Vaknade nästan lika trött som när jag la mig. Knepigt.
Visst har du väl någon gång läst om folk som "bara skulle tvätta av badrumsspegeln och sen städat hela lägenheten av bara farten". Det hände mig idag! Inte att jag läste det alltså, utan jag skulle bara torka av handfatet och vips slog det mig att jag kunde torka mer, städa mer! Jag blev så trött av tanken att jag la mig i soffan. Sen gick det över. Så nu undrar jag hur de gör som faktiskt städar hela lägenheten?
Jag ska gå på allsvensk fotboll med sonen och min kära vän idag. Det är roligare än att städa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Städa, och städa. Man ska ju leva också. Se på fotboll tex.

mockapocka sa...

Finns de? Allvarligt talat.
Jag menar städa hela lägenheten /huset vid samma tillfälle...det låter ...olidligt. Möjligen om jag absolut inte skulle ha NÅT att göra (?)och det bara vräker ner ute. Då kanske jag skulle kunna hålla på ett tag. Kanske. Nej, jag tror inte det.