Visar inlägg med etikett städa. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett städa. Visa alla inlägg

lördag 19 september 2009

Dagsverket

Sovmorgon blev det, ända till 10. Underbart. Dagen har sedan gått i ett, till gamla sommarstugan, hämta prylar, pryttlar och pinaler. Till lägenheten, av med lite av pryttlarna, pinalerna fick hänga med till nya sommarstugan. Lossa i 180, hyrbilen skulle tillbaka inom fyra timmar för att inte kosta så mycket. Gick jättebra! Vi tog bara med oss lite av ett staket... hm, skulle vi nog inte gjort. Nä det gick bra, men självrisken fick träda in.

Duscha i civilisationen och tillbaka till nya sommarstugan. Tina upp förra helgens grillade kött med sås och fixa sallad. Så mätta att min mage står ut. Men konstigt nog får jag ner ostbågarna. Måste vara GI-bågar.

Imorgon blir det sovmorgon igen, och sen slösola, lite jobb och mer slöa. Kan också bli en bra dag.

Vännen ser på Här är ditt liv, med Svennis. Stel är han, men exfrun verkar ha mycket humor.
Over and out.

söndag 14 juni 2009

Svaret...

...är att jag faktiskt gjort allt, minus torka golv. Men det kompenserade jag med att plocka undan småsaker som irriterar och med att hjälpa till att fixa en present till en ettåring.

Faktiskt glatt mig åt vädret, vad annat kan jag göra? Ser fördelen i att få pyssla runt hemma utan krav på ut i solen. Luther och moder har satt djupa "ut-i-det-fina-vädret" spår.

söndag 12 april 2009

Drömmar

Inatt har jag drömt om champagne, en knepig kvinna som förföljde mig, utanförskap, mitt eget intrång på någon annans hotellrum och lite till. Vaknade nästan lika trött som när jag la mig. Knepigt.
Visst har du väl någon gång läst om folk som "bara skulle tvätta av badrumsspegeln och sen städat hela lägenheten av bara farten". Det hände mig idag! Inte att jag läste det alltså, utan jag skulle bara torka av handfatet och vips slog det mig att jag kunde torka mer, städa mer! Jag blev så trött av tanken att jag la mig i soffan. Sen gick det över. Så nu undrar jag hur de gör som faktiskt städar hela lägenheten?
Jag ska gå på allsvensk fotboll med sonen och min kära vän idag. Det är roligare än att städa.

lördag 14 mars 2009

Snälla, snälla, snälla!

Skulle vilja ha Caroline af Ugglas i en liten ask att ta fram för mitt välbefinnande. Underbara kvinna! Grattis till andraplatsen! Och Petra Mede, nu har jag inte sett ett enda program tidigare i melodifestivalen, inte riktigt min grej, men attans vad rolig du är! Och sexig...
I övrigt har jag jobbat en timme idag, timpenning 1000 svenska spänn. Inte dåligt va!
Städat och undrat vart den som är/var jag, tog vägen? Ska återfinna och återskapa henne inom kort. I promise!