onsdag 2 juni 2010

Sju veckor senare - en statusrapport

Nu har det gått nästan sju veckor sedan jag började med soppor. Tre veckors intensiv soppkur med enbart flytande föda. De fyra efterföljande veckorna har jag bytt ut ett soppmål mot "riktig" mat. Av alla biverkningar som kan komma har jag märkt nada, ingenting, nicht. Jag slukade en grillad köttbit det första jag gjorde, jag har druckit vin, ätit glass, ätit ost(ar) och säkert något mer som slunkit ner som jag inte kommer på just nu.

Idag kom tydligen kroppen på att jag går på diet. Det fina vädret och det faktum att vi har en underbar chokladaffär runt hörnet gjorde att jag bestämde mig för att jag var värd en mjukglass med underbar Valrhonachokladströssel. Fy sjutton vad magen reagerade. Jag att jag får ta med mig en Laptop och sätta mig på toan resten av dagen.

Och dessutom har jag en fantastisk träningsvärk i ljumsken. Är det tacken för att jag sprungit lite?

11 kommentarer:

Gafflan sa...

Inte överbelasta ljumsken på ett tag. Vila den någon dag.
Inte visste jag att mjukglass har en laxerande effekt på magar?! Måste prova ;D;D
PS. Krya på magen och ljumsken. Kram DS.

Singelmamman sa...

Gafflan: Vila? Hm, ska tänka på saken. Och nu när du säger det så är det ju lysande egentligen. Äta en mjukglass och sen bli av med två kilo, till exempel. :-)
Kram!

Mollamaja sa...

Ojdå, då ska jag nog också testa på mjukglass, det skulle behövs ;-)
Jag kör andra dagen en liten repetition på soppor/pulverpåsar, för att komma i fas igen då jag har haft en period av "glömska" med allt man kan tänka sig som är förbjudet. Inget vidare..:-/

Märta sa...

Hmm.. Så om man äter mjukglass blir kaloriintaget i princip +-0? Måste testa den dieten! ;)

Anonym sa...

Huah! VIlken soppa har du lyckats med?

Cattas liv och tankar sa...

Jobbigt med träningsvärk då du väl kommit igång m att springa..

Vila o ta sen nya friska tag :-)

Petra sa...

Mjukglass låter trevligare än lavemang - tur att man använder olika ändar (ändor?) till de båda dock. :)

Maj Korner sa...

Har du fått en puss i ljumsken va? Det kan man få träningsvärk av. Har jag hört.

Singelmamman sa...

Mollamaja: Visst vore det fantastiskt om vi blev ordinerade mjukglass.!

Märta: Ja, som min mage reagerade så...

Fighter ღ: Itrims treveckors kur, sen tio veckor där du byter ut ett/två mål mot riktig mat.

Catiiis: Imorgon ska jag vila.

Petra: Eller hur! Du har helt rätt och jag är också glad för det.

Maj: Om så väl vore! Nä, tyvärr inte men kanske som medicin...

Fru Venus sa...

Då ska jag satsa på glass fylld med plommonsörja och doppad i kanelmandlar!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Mmmmm det låter underbart gott! Det skulle jag också satsa på om jag kunde. :-)