måndag 21 juni 2010

Saker att förundras över i Singelmammans hem

  • Att det står en boxer från ComHem under vår tv-bänk, trots att vi har hunnit med att ha ytterligare två efter vi haft just den.
  • Att jag har en tv-bänk.
  • Att påsen i hallen som var ett "jag-ska-rensa-påsen-och-ta-bort-den-nu-projekt" förra året vid den här tiden, fortfarande står kvar, och har fått sällskap av en svart portfölj! Vad blir det av den konstellationen? Små exklusiva prasselpåsar?
  • Att garderoben från dotterns rum som vi skulle sälja på Blocket, garderoben alltså, fortfarande står kvar i vardagsrummet och inte har lagts upp på Blocket.
  • Att räkningarna nu är gjorda och jag kommer att ha någon hundralapp kvar när allt är betalt. :-(
  • Att svarta möbler är supersnygga!
  • Att svarta möbler drar till sig damm som hästbajs drar till sig flugor. (inga övriga jämförelser)
  • Att jag sa till mig själv när jag tog chokladen; bara två rader! Och att jag höll ord! Det är bara två rader kvar av chokladen.
  • Att köksgolvet har städats, torkats av, dammusgits i omgångar sedan jag tvättade köksmattan men jag har ännu inte lagt mattan på golvet.
  • Att jag vill byta lakan men ännu inte kommit till skott. (nä det är inget att förundras över egentligen, det är bara min vanliga lathet)
  • Att jag just nyst trettiotolv gånger i rad och fick ont i halsen på köpet. Märkligt.
  • Att jag envisas med att göra meningslösa listor.

12 kommentarer:

Maj Korner sa...

Förundringslista, det är nog något för mig att ta efter! För nog finns det märkligheter i det här hemmet också.

Kan vi inte kalla det hemmablind?

Fru Venus sa...

Listor är bra, då ser vi andra att vi alla har det likadant ;-) Kram

Realisten sa...

Hahaha! Underbar lista. Jag gillar särskilt punkt tre, den påminner liksom extra starkt om hur jag beter mig.

Singelmamman sa...

Maj: Ja märkligheter har vi nog allihop. Och blinda som nyfödda kattungar också.

Fru Venus: Bra att du gillar listor! Visst är det befriande när man ser att vi alla sitter i samma båt, eller stökiga vardagsrum. Kram

Realisten: Du och jag :-) Men jag måste nog hejda förökningsprocessen, kan ju bli en sån där tokig samlare!

Mitt i Fågelsången - byter snart namn sa...

Åh, jag älskar listor, speciellt att-göra-listor! Särskilt när de har en bock i kanten på de flesta raderna.

Apropå det ska jag nog uppdatera min renoveringslista ;)

Chrissan sa...

Sälj garderoben så får du några hundralappar till.;)

Singelmamman sa...

Mitt i: Jag gillar normalt packa-inför-semestern listor, handlingslistor, men absolut inte att-göra-listor!

Chrissan: Jag vet. Hur svårt kan det liksom vara?

Anonym sa...

Jag tror att även jag måste skriva en lista. En som ska börja med att skriva "skriva lista" så att jag kan stryka en sak direkt när jag skrivit färdigt den så att jag är på gång.

nillas liv på pinnen sa...

Hur kan du kalla den här listan meningslös? Det är litteratur ju! Högsta klass.

Singelmamman sa...

Frunatmaken: Nästa gång ska jag göra det också!

Nilla: Säger du det? Ja då är det så.

Agneta sa...

Jag borde kanske skriva bloggen i listform - det är ju underbar att läsa i punktform. Inte en massa onödiga ord och blaj. Inte för att jag tycker att dina inlägg är sådana, jag syftade på mina egna!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Visst är det enklare, och framstår som oerhört genomtänkt och klokt. Jo visst!