lördag 12 juni 2010

Inte vet jag

Tidigt träningspass och fick med sonen också. Han var mycket bra, tog i för allt vad tygen höll och hade inga som helst problem med att hänga med och ibland ha ett högre tempo. Men så värst kul tyckte han inte att det var. Nu ska vi trotsa stormen och först handla lite vin i vårt närmaste stora centrum. Sen åker vi nog till stan. Annars är risken stor att vi fastnar här hemma på varsitt rum och med varsin dator. Vi har alla duschat och säkert använt mer vatten än vad en normal by i Afrika använder på ett helt år. Den enda som duschat klimatsmart var kära vännen.

I duschen trodde jag nästan att jag fått hemorrojder, jippi! det fattas bara det, men sen så kände jag att det faktiskt kliade lite högre upp, närmare svanskotan. Fin kroppskännedom!

Borde köpa mig en stegränkare, min deppighet tar mig ut på många och långa promenader, vore roligt att se hur långt. I så fall kanske jag ska skriva en bok för deppiga dagar. Typ; "Så många steg kräver din depression". Säkert en storsäljare.

8 kommentarer:

Agneta sa...

Jag köpte en väldigt bra stegräknare i våras. Tyvärr har jag förlagt den och jag saknar den!
Det var en sådan som man kan ha liggande i en byxficka (eller hängandes runt halsen) och inte klämma fast i linningen, så att man kan tappa den.
Vill minnas att det var Silva, och jag köpte den på Naturkompaniet. Lite dyrare än de där som man klämmer fast, men helt klart värt pengarna.
Om jag bara kunde hitta min och använda den...

Singelmamman sa...

Stort o smått: De är små djäkla rackare, försvinner hela tiden eller mäter fel! Synd att du inte kan ropa eller ringa till den. Hoppas att du hittar den snart.

Fru Venus sa...

Om du tittar på stegräknare, kan du kolla om det fått in såna med dallerfilter!

nillas liv på pinnen sa...

Jag hade en stegräknare som rasslade fram sju-åtta steg för varje steg jag tog. En sån glädjespridare kan jag rekommendera, det är bara att välja en riktigt billig. Jag tror jag fick min som bonus när jag köpte en tidning någon gång. Det var säkert Hälsa eller nån liknande skittidning.

Lilla Blå sa...

Den boken skulle jag köpa.
(Samt kräva att få signerad). :)

Singelmamman sa...

Fru Venus: *antecknar* Absolut, ett sånt filter är ett måste.

Nilla: Usch ja, Hälsa, I form, Må bra och så vidare, det enda som händer när jag läser dem är att jag vill köpa upp systemets lager av champagne och vräka i mig tillsammans med choklad och chips.

Lilla Blå: Jag ringer när boken är klar och skickar ett signerat ex, självklart.

nillas liv på pinnen sa...

Singelmamman: Hahaha! =D

Anonym sa...

Man sliter skor på att vara dyster.