söndag 13 juni 2010

Nu tar jag ett djupt andetag

Imorgon börjar den fem veckor långa semestern. Eller ja semester... semester, jag jobbar förvisso men tonåringarna är hos sin pappa i fem veckor. Men eventuellt kommer äldsta den 5 juli och bor hemma några dagar, eftersom pappan och yngsta tonåringen är kvar hos farmor i Malmö. Vi får se. Vår riktiga semester tillsammans börjar om fem/sex veckor i alla fall.

Jag känner mig väldigt sliten. Inte kroppsligt, utan mentalt. Imorgon ska jag till bröstkliniken för mammografi och klämmande och kanske punkterande av den feta knölen. En knöl som märks och spänner. En knöl som varken flyttar sig eller blir mindre. Borde den inte blivit det på tre veckor? Nåja, ytterligare några veckors väntan på svar sen så kan jag pusta ut.

Imorgon är också morgonträning, eftermiddagsmingel och firande av ett av våra bolag som fyller 80 år och en annorlunda utställning. Det blir kul. Och det blir champagne!

Ser du fram emot måndagen? Och i så fall, varför?

7 kommentarer:

Anna sa...

Dricker nog också lite bubbel för att fira att du klarat mammografin galant!

Annars ser jag egentligen inte fram emot morgondagen. Är fortfarande hos Johans släkt i Värmland och kan inte blogga om hur det är...

Lycka till imorgon.

Carola sa...

Hej! Jag ser fram emot alla veckodagar =) Om det kommer bra post alltså! Idag skillt eftersom stormen i lördags slog ut tv bilden! Tack å lov inte internet! Ska ringa å klaga bara kl blir så mycket så de öppnar!

Sus sa...

Japp! En dag närmare Grekland =)

S sa...

Du ska se att det går bra på mammografin. Jag har fått lära mig att onda knölar nästan alltid är ofarliga, så det är så för dig med, det tror jag det!
Kram

nillas liv på pinnen sa...

Jag har också haft ett par knölar som inte var något. Eller, bara cystor med beskedligt innehåll.
Men det är lite jobbigt att vänta in de där undersökningarna.

Det här är min sista arbetsdagsmåndag på...evigheter...
Nej, jag blir inte sentimental. Ska BARA bli skönt.

Anonym sa...

Utan barn i fem veckor. Det kan bli både visamt och sakensamt det.

Singelmamman sa...

Anna: Då skålar vi för det! Att det inte var ngn ond knöl! :-) Hoppas att din måndag ändå blir bra.

Carola: Utan tv är inga problem, men Internet! Usch nä, det går inte.

Sus: Lyllos!

Stina: Du hade helt rätt!

Nilla: Samma här, risken med det är att jag kanske inte går nästa gång. Tänker nog att det är helt ofarligt. Grattis än en gång till din ledighet och din skrivarkurs!

Frunatmaken: Både skönt och ledsamt. Ledigt och stressigt. Så mycket jag vill hinna nu utan barn. Framförallt hinna göra ingenting :-)