tisdag 14 juli 2009

Väckelse

Inser förvånat att jag är på jobbet i dag med. Herregud vad jag är bra. Ska strax hålla en liten kurs i att göra webb. Lite kul för de som ska få kursen är ett av våra bolag som vid årsskiftet sparkade de som just kunde webberiet. Uppsägningar i bolaget var ett måste. Men jag anser att fel personer fick gå. Så nu måste bolaget ta hjälp av mig och andra utomstående. Tänk om jag kunde få konsultarvodet direkt ner i min ficka. *ögonen rullar runt med dollartecken*.

Jag har just ringt och väckt tonåringarna. Sonen var redan uppe, men dottern hördes mumla något i bakgrunden. De ska göra sin mor en god gärning i dag. Åka och äta lunch med mormor och morfar. Så slipper jag.

Ja jag vet att det låter hemskt att säga så, men så har du antagligen inte heller såna föräldrar som jag. Nog pratat om det.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Nej, det låter inte hemskt haha. Möjligtvis att du tvingar barnen då...

Singelmamman sa...

Nilla: Nä de uppfattar det inte alls så, inte sonen i alla fall. Men så får han all uppmärksamhet av morfar. Medan min dotter får hålla till godo med uppmärksamhet från mormor. De är alltså gammalmodiga som sjutton.

Anonym sa...

Och jag vill förstås inget annat än att höra mer om dina föräldrar.

Singelmamman sa...

Tandgnisslur: Det lär komma, var så säker. Det finns mycket att hämta.