tisdag 7 juli 2009

Oj då!

Hade just ringt upp en person, i arbetets tjänst. Kom till telefonsvararen och lämnade mitt meddelande och la på luren.
Eller rättare sagt, jag trodde jag lagt på luren, i stället så har jag fortsatt att spela in meddelande. Bland annat när jag ropar till min arbetskamrat A i rummet bredvid och säger: Ibland har man roliga arbetsuppgifter! Och hon kontrar med några kommentarer som vi slutligen landar i en formulering som en mycket bra bok; Bitterfittan.
Hm, undrar just hur hon som hör mitt meddelande tar det?

Till saken hör att jag just läste mitt horoskop för dagen och föll för den här fina meningen: Tillvaron kan verkligen servera dig de bästa godbitarna idag.
Visst!

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

OOps! Det där har hänt mig också och då var det en halv katastrof. Men det beror ju på vad man säger när man inte tror att den andra hör...

Agneta sa...

Jag råkade säga "jävla idiot" en gång när jag trodde att samtalet var avslutat.
Det var inte avslutat.
Personen ringde upp och skällde ut mig efter noter!!!

Jag bad om ursäkt för att han hört mig säga "jävla idiot".... Men jag bad inte om ursäkt för att jag hade sagt det...
:-/

Sätt upp det på shit happens-kontot!

Maj Korner sa...

Personen du ringde till måste ha samma stjärntecken som du, det var ju den som blev serverad godbiten!

Singelmamman sa...

Nilla och Stort o Smått: Det får hamna på shit-happens-kontot.

Maj Korner: Ha, ha, du är rolig. Och nu när jag tänker efter, du har helt rätt.