onsdag 1 juli 2009

Jag kommer i dem

Alltså mina favoritsommarbyxor. Visserligen kan jag inte böja mig, och följdaktligen inte sitta. Men jag kommer i dem. Jag är dock också tvungen att ha en figurvänlig (typ tält) topp för att dölja magen som lagt sig som en badring ovanpå byxlinningen. Känner mig somrig!

Hade egentligen tänkt skriva om något helt annat, typ att jag blev bjuden på lunch i dag. Jag tog en sallad med chevré, valnötter och honung. Gudomligt gott. Och en trevlig lunch.

I eftermiddag ska jag träffa två mammor, deras döttrar har gått (och den ena går fortfarande) i min dotters klass. Dessförinnan tar jag med mig min arbetskamrat A på ett glas vin, vi som är de enda som inte har semester just nu. Och A är för första gången på minst tio år barn och man fri och behöver lära sig "singellivet" igen. Och bättre lärare får hon ju leta efter. *sade jag ödmjukt*

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Alltså, jag blir nästan sugen på att bli singel! Om jag fick dig som läromästare alltså.

segsliten sa...

Låter som om du planerat det bra inför eftermiddagen och kvällen!
Kram ☺

Anna sa...

Håller helt med Nilla... =)

Anonym sa...

Hahaha, då vet jag precis vad du menar, det där med att komma i. Använde du dem eller nöjde du dej med att vara glad över att gylfen gick igen? Din väninna, är hon singel för ett par dagar eller är hon singel på riktigt?

Singelmamman sa...

Nilla och Anna: Ni är antagna till nästa singelkurs. Jag har just nu sommarrabatt; gratiskurs mot löfte om minst ett "hålla kursledaren vaken till hon stupar".

Segsliten: Jajjamensan, och ännu bättre blev det! Kram!

Tandgnisslur: Jag använde dem hela dagen. Har just släppt lös magen, det kommer jag säkert att få ångra.
Nä hon är bara tillfälligt singel, så kallad gräsänka...