måndag 13 juli 2009

En plus en är två

En tonårings hemkomst blev två. Mamma B, min dotters klasskamrats mamma, hade läst fel på dag när sonen skulle hämtas. Lite omkastade planer och vips får jag hem båda tonåringarna till mig.
Men först en middag tillsammans med sonen, biff med sallad, bea och ugnsgrillad färskpotatis. Salladen gjordes med isbergssallad, vitkål, röd paprika, gurka och tomat. Lite svartpeppar, olivolja och balsamvinäger. Mycket gott.

När dottern kom blev det hemlagad, av sonen, blåbärsglass och vanilj/jordgubbsglass. Till det fick jag av mig själv, tack för det, lite rött vin.

Måndagar har sin charm.

4 kommentarer:

segsliten sa...

Håller tummarna för att inte tant två, i all sin välvilja, trasslat till det igen!
Kram ☺

Singelmamman sa...

Segsliten: Ha, ha, ja det gäller att hålla tummarna, den där banken vet man inte vad den sysslar med.

Anonym sa...

Första inlägget, få se om det funkar.
Kul att barnen kommer hem! Då kan ni snart se fram emot en skön semester tillsammans.
Efter att ha läst din blogg för första gången igår så kan jag skönja ett ord som återkommer ganska ofta - vin. Ha, ha!
Kram från Friskusen!

Singelmamman sa...

Kära anonym: Du har helt rätt, vin förekommer i bloggen. Alldeles för mycket, det borde stå Champagne!
Om du kunde hålla till här med dina friskispass skulle systern din också kunna ståta med rutor på magen. (även om det skulle ta tid)
Kram!