fredag 7 januari 2011

Nu e det kväller

Idag har jag gjort ingenting, och däremellan gjort ännu mindre. Himla skönt. Jag slapp tilloch med laga mat. Det blev mycket rester kvar från igår, och lite cheescake. Imorgon ska jag och tonåringar till min mamma och styvpappa och firas lite till. Vi gjorde en deal, jag och mamma, jag tar med ngt att dricka och efterrätt och mamma gör huvudrätten. Så slipper de ut och fara och jag slipper höra styvfar säga precis när de kommit hit; ska vi åka hem nu. Tonåringarna har tänkt ut efterräten, den måste passa styvpappa så att de där tänderna hålls i munnen och inte någon annanstans.

13 kommentarer:

Realisten sa...

Jag gissar att det inte blir vaniljglass.

Ezter sa...

Din styvpappa låter lite lik min pappas bästa vän...Länge tandlös, sedemera med löständer som han la i jackfickan när han skulle äta ;)
Död sedan länge, dock mycket älskad av mig :)
Rätt äckligt egentligen...

Knasterfaster sa...

Min morbror tog alltid ur löständerna när han åt och drack. Jag reagerade inte på det när jag var liten. Är efterrätten en smothie?

Shamrock sa...

Cheesecake - gottgottigottgott

Singelmamman sa...

Realisten: Fast jo, delvis :-)

Ezter: Min mormor hade också löständer, men de tog hon bara ut när hon borstade dem.

Knasterfaster: Nä.

Singelmamman sa...

Shamrock: Om!

Gafflan sa...

Tycker du gjort en bra deal med maten hos din mamma :D
Rester blev det inte här men det blev mat och alla blev mätta o nöjda :D
Kram o pöss

Singelmamman sa...

Gafflan: Visst blev det bra! Och jag är mer än mätt här också. Kram och pössen!

Fru Venus sa...

Och nu är jag hemmer! :-)

Caja: sa...

Det är gott att göra ingenting och ingenting där emellan....skönt!

Vilken bra deal ni har ang middag!

Må väl/caja

Maj Korner sa...

Många löstandshistorier här! Jag bidrar med min.

Jag var på kurs med övernattning och vid kvällens middag var det en herre som, lite lätt överförfriskad, lät löständerna glida ut lite ur munnen, vände dem i luften och lät dem glida in igen.

Det såg inte så aptitligt ut kan jag säga.

Tur att han inte gick på samma kurs som jag.

jaqueline sa...

men gud, det var det lilla. Man ska uppmuntra och uppmärksamma bra bloggar tycker jag! (så inte sånna som kisse får regera bloggtopparna för evigt ;P)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Och nu är jag också det.

Caja: Nästan som ett spanskt ordspråk; så skönt att inte gåra någonting och däremellan koppla av. Ha det fint du med!

Maj: Blä, sånt är inte kul! Tur i oturen som sagt att ni inte gick på samma kurs.

Jaqueline: :-D Håller med!