torsdag 13 januari 2011

Här på hotellet där vi bor

Det finns ett stort gäng Göteborgare och de hörs. Det finns ett ungefär lika stort gäng danskar och de hörs ännu mer. Men de två gängen verkar gå förbi varandra, det är lätt för det är så stort område. Ikväll är vi lovade en dragshow av personalen. Vi pratar alltså ett land där de flesta är muslimer och de flesta som jobbar här är män. Kanske därav showens tema? Gårdagens show, på vår första och andra dag... beroende hur man räknar, var personalshowen så pinsam att mina tonåringar gömde sig bakom en pelare. Men ikväll har vi tagit bord så vi kommer att se perfekt.

7 kommentarer:

Sus sa...

Undrar om det är personalen på vårt hotel i Grekland som jobbar där..
Jag höll på att dö av skam då de "uppträdde"

Knasterfaster sa...

Om de är urusla ikväll så kan du stjäla showen för dem - men var beredd på att dina ungdomar går före till hotellrummet i sådant fall. ;)

Singelmamman sa...

Sus: :-)

Knasterfaster: Tanken har slagit mig!

Realisten sa...

Men dyker det aldrig upp en trubadur eller clown enbart för dig? Ja, jag vet att jag tjatar lite.

Singelmamman sa...

Realisten: JO! Faktiskt, idag! En clown! Som jag (och du) längtat.

DDT sa...

Stackars, stackars tonåringarna. Kan du inte åtminstone låta dem få skämskuddar? Eller de kanske kan använda stolsdynor? Tips!

Realisten sa...

Är det sant? Är det sant? En clown! Fotade du? Skönt i alla fall att det äntligen hände. I natt kan jag sova gott.