torsdag 6 januari 2011

När en storasysters önskan slår in

För 47 år sedan slog min storasysters önskan in, dubbelt! Hon hade då i närmare tio år önskat sig ett syskon. Och ta mig tusan, hennes föräldrar, och mina, slog till och gjorde henne till viljes. Dubbelt upp! Så idag skålar jag för mig och för min tvillingsyster! Och precis som då var jag inte först med att gratulera, men jag tror att jag är en tvåa att minnas!

PS. När min storasyster vid 12 års ålder skulle sitta barnvakt en kväll tjurade hon rejält och ville inte* Till slut sa vår mor; men du ville ju ha ett syskon? Varpå min syster raskt svarade; ETT ja, inte två! och fortsatte att tjura.
*Källa: moder

55 kommentarer:

Chrissan sa...

Grattis till er! :)

Och jag har faktiskt också en syster som fyller idag. :)

Knasterfaster sa...

GRATTIS på 47-års dagen!!!

monicas frizon sa...

Grattis, till er båda !!!

Singelmamman sa...

Chrissan: Gratta henne från mig. Och tack så mycket för att du grattar mig!

Knasterfaster: Får jag kanske äntligen öppna mitt paket nu? Nä hä säger tonåringarna... :-(

Monica: Jag tackar så mycket från oss båda!

Fru Gårman sa...

Nämen! Är alla bloggare Januaribarn? Förutom jag då... :D
Jättesuperdupergrattis! Till er båda då. :D

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Ja nästan alla. Förutom du och Fru Venus till exempel. TACK!

Chrissan sa...

För att trösta Fru Gårman - jag fyller inte fören om en månad.;)

Fru Gårman sa...

Jamen sen kommer jag en månad efter! :D

Carola sa...

Grattis! Hoppas du får en bra dag!

Livsnjutaren sa...

Grattis kära du , du får en kanondag;)

Monica sa...

Hurra, hurra!!
Grattis på födelsedagen! :)
Räknar kallt med att du får en toppendag ;D

Kram

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen till dig och syrran. Hipp hipp hurra!

Önskar dig en fin dag!!

Anonym sa...

Konstig, det var jag som lämnade kommentar ovan, men fick aldrig upp en ruta att skriva vem jag är?

/Ett stenkast...

Unknown sa...

Grattis!! Hoppas ni får en underbar dag!

Pillargontanten sa...

Grattis, på Fru Venus begäran :)
Och grattis till tvillingsyrran också ;)
Och megagrattis till storasyrran :)

Ting sa...

Superdupermegajättegrattis på födelsedagen!
KRAM!

Suzan sa...

SKÅL OCH GRATTIS PÅ 25-årsdagen!!!

Anette sa...

På Fru Venus uppmaning så knackar jag på och sjunger:

- Häppi böörftdäjj too joo...

Hoppas ni får en superkul dag/kväll/natt

Singelmamman sa...

Chrissan: Du blir väl inte heller så gammal?

Fru Gårman: Ja har alltid undrat hur det är att fylla år när det börjar bli vår.

Carola: Tack! Får hit många vänner så det blir nog bra.

Livsnjutaren: Tack! Ja, jag är också säker på det.

Monica: Lika kallt räknar jag med det. Tack så mycket och kram!

Anonym x2: Tusen tack! Jag ska förmedla till syrran. Kram

Anna: Tack! Min enda önskning, en bra dag!

Pillargontanten: Tack! Ska hälsa systrarna, varav den äldsta idag försonats med sitt öde.

Ting: Superduper jätteTACK! Kram

Suzan: Hehe! Tusen, tusen tack! Kram

Singelmamman sa...

Anette: Tack så mycket för skönsång! Kram

Realisten sa...

Stort grattis och födelsedagskram! Hoppas du får en bra dag med champagne i massor!

bokhyllan sa...

Hipp Hipp Hurra!
Grattis på födelsedagen!!!

Maj Korner sa...

Jag har den äran att gratulera på födelsedagen!

Ezter sa...

Stort Grattis på födelsedagen!
Stackars din storasyster, som fick TVÅ syskon ;) Lider hon av det än?

Singelmamman sa...

Realisten: Tack så jättemycket!

Ting o tankar: Tack tack.

Maj: Tusen tack.

Ezter: Tusen tack, nja hon lider inte så mycket längre :-)

Kia sa...

Grattis!

4U2 sa...

Gratulerar med en tulipan på din och systerns bemärkelsedag.

Helene sa...

Hipp hipp hurra på din födelsedag. Hoppas att din dag blir bäst.

Singelmamman sa...

Kia: Tack!

4U2: Tackar å min och min systers vägnar!

Helene: Tack, tack så mycket!

The Queen of fucking Everything sa...

WOHO! Grattis på 28-årsdagen!

Singelmamman sa...

The Queen: TACK! Ja inte en dag äldre än så. Mentalt i alla fall. Jus nu ska kanske tilläggas.

Tove Kungsholmen sa...

Grattis! Låter fint att
ha två systrar varav en man t.o.m. delar födelsedag med. :)

/Ensambarnet (snyft)

Anonym sa...

Grattis, grattis singelmamman! Jo då, jag är också född i januari! Men några år tidigare liksom.
/Småländskan

Lilla Blå sa...

Men vad f... du är den fjärde som fyller idag! Vad är det här för något? Känner jag inga andra människor?
Hur som, gratulerar med dagen, babe. Mads hälsar också. Med en dansk salut. Pusspåre.

livet just nu sa...

Kanon då får jag en anledning att öppna bubblet i kylen. Grattis och skål hörru!

Gafflan sa...

Stort Grattis idag på födelsedagen.
Kramar i massor.
Hurrrrrrra!!!

Veronica sa...

Glömde ju syrran inatt! *haha* Grattis igen till er båda. Jag sitter insnöad i norra slumområdet och väljer nog att skippa party tyvärr. Jäkla tunnis.

Vi syns ju på tisdag, även om det inte är samma sak.

Puss på näsan

Snokis sa...

Jag läste så klart fel och trodde att någon hade fått syskon vid 47 års ålder. Men grattis!

Johanna H sa...

Ett stort GRATTIS till dig och din syster på födelsedagen från en Ockelbo-bo ! :)

S sa...

Hip hip hurra, hoppas du har en alldeles underbar dag!
GRATTIS!
Kram

Anonym sa...

Stort grattis! Här har vi just firat maken som också fyller år idag.

Bittan sa...

Grattis! Hoppas du får en underbar födelsdag..och givetvis TÅRTA ;-)Kram

segsliten sa...

Grattis!!!
Jag hoppas att hon förstår att uppskatta er mer nu än vad hon gjorde då :)
Kram

Ulrika sa...

Grattis på födelsedagen!

Igår var vi på 50-årskalas, födelsedagsbarnet fyller idag. Ni verkar vara många som samlas under detta datum.

Ha en härlig kväll!

Madlar sa...

Grattis på födelsedagen, vad häftigt det måste vara att vara en tvilling.

Tant Grön sa...

HipHipHurraaaa!

Mollamaja sa...

Jätte grattis till dig och syrran din! Jag korkar upp en sådan där bubblande i tankarna.
Kram

Malde sa...

Grattis på födelsedagen, Singelmamman! Hoppas att du får dricka en underbart god champagne idag.

Malla sa...

Stort stort stort grattis på din födelsedag! :D Hoppas kvällen blir fantastisk!

Anna sa...

Hurra! Och grattis till dig!
Kram.

Susjos sa...

Grattis lite i efterskott!!

MonasUniversum sa...

...och ett sent grattis från mig med!

Ann sa...

Grattis i efterskott!!!!

Tänkte jag skulle följa Sus "uppmaning" :)

Hoppas ni hade en härlig kväll!
och att det inte var alltför "hart" för dem när de gick hem!

Varma hälsningar Ann (Ockelbo-bo eller rättare sagt Brattfors-bo)

Livsnjutaren sa...

Haha Fru Venus bloggade för flera timmar sedan;) Hur är det med dig idag ? Lever du? Hahaha lägg dig och sov på diskbänken så har du nära till kranen. För du är väl lika törstig som hon idag;)

Singelmamman sa...

Tove: Tack! Och jag läste något om en man... fick inte ihop det först. Hehe Kram!

Småländskan: Då blir det till att gratta dig också!

Lilla Blå: Och Mads också! Lycka! Och jag kände det danska salutet ända hit! Puss tebaks! (och jag fick alla utropstecken i födelsedagspresent)

Livet just nu: Skål blev det rikligt i går! Hoppas ditt bubbel smakade och tack för att du grattade mig.

Gafflan: Älskar masskramar och skickar samma tillbaka och tack för ditt grattis.

Veronica: Det är nästan samma sak! Fast jag saknade dig.

Snokis: Som tur var inte. Tack!

Johanna H: Många Ockelbobor finns det. Tack!

Stina: Tusen tusen tack!

Kaiza62: Gratta från mig i efterskott. Och tack.

Bittan: Ja det blev tårta, två sorter. Tack för omtanken.

Segsliten: Ja det gör hon, ibland.. :-) Tack för din omtanke.

Ulrika: Ja, det verkar vara poppis datum. Tack.

Madlar: Det är häftigt, tack för ditt grattis.

Tant Grön: TAAAAAACCCCKK!

Mollamaja: Ja idag räcker det att tänka på det för mig med. Tack!

Malde: Jag fick särdeles god champagne! Och tack för din omtanke.

Malla: Jättefin kväll med fina vänner. Tack!

Anna: Tusen tack!

Susjos: Tackar lika mycket idag!

Monas: Tack, funkar lika bra idag!

Kattan: Sus har ju så nära så det var nog inga problem. Tusen tack!

Livsnjutaren: Hehe! Jag behöver ju inte flänga ut tidigt idag så jag sov länge. Och törsten, den är här med. Kram!