torsdag 27 januari 2011

Tänk dig för en extra gång innan du går på en gångväg en vinterkväll

Häromdagen när jag gick hem från mitt kvällsmöte funderade jag på om jag skulle ta den närmaste vägen via parkvägen. Jag är ju väldigt lite lätt mörkrädd så jag tvekade och så hade jag ju blivit överfallen mitt på dagen. Men sen tänkte jag äh, nu är det läge att sluta larva mig med mörkrädsla, nu tar jag tjuren vid hornen, eller rättare sagt promenerar ut i mörkret. Så långt allt väl om än med väldigt hög puls. Då... precis när jag luftade magen lite, släppte en fruktansvärd brakprutt lite fis kommer det naturligtvis en man på cykel, och jag är rädd att det är mitt fel att han fick sladd på cykeln. Där och då.

14 kommentarer:

Agneta sa...

Hahahaha!!! =)))

Singelmamman sa...

stort o smått: Hm... jo nu men verkligen inte då. Jag nästan sjönk genom marken.

Petra sa...

Man ska lufta sina rädslor, det har jag hört i alla fall!

Gafflan sa...

*ASG* Undrar vem som skrämde vem?! Du är så rolig, bara så att du vet.
Kram

Singelmamman sa...

Petra: Lufta var precis vad jag gjorde.

Gafflan: Åh tack så snällt sagt! Ja jag blev skiträdd!
Kram

Knasterfaster sa...

Ha ha ha, det är ett effektivt sätt att skrämma eventuella angripare på flykten tror jag! Fungerar säkert mycket bättre än sådana där överfallslarm.

Fru Gårman sa...

Jamen vilket självförsvar! :D

Anonym sa...

*ASG*! Det kunde varit jag! :-) Mio

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Väldigt effektivt, jag lovar!

Fru Gårman: Den mannen lär nog aldrig cykla mer.

Anonyma Mio: Bra! Vi är våra egna effektiva försvarare!

Livsnjutaren sa...

haha han föll pladask kanske;)

Ezter sa...

Klart man måste passa på att lufta när man tror att man är ensam :)

Singelmamman sa...

Livsnjutaren: Ja, fast knappast av hänförelse!

Ezter: Eller hur! Djäkla smygare, cyklisten alltså.

Malla sa...

hahaha ;D

Singelmamman sa...

Malla: Jo så att... det är farligt att cykla på vintern.