söndag 9 januari 2011

Eniros försämrade blogg och söktjänst - till min tjänst!

Eftersom jag och tonåringarna ska ha semester om en dag. Jippi och ja så fick jag det sagt. In your face så här den sista söndagen för många innan saltgruvorna tar tag i oss igen. Jag tänkte överraska bland annat mina päron och skicka kort från stället. Något jag gör ibland, men oftast inte. Eftersom jag glömmer adresserna hemma. Kan typ gatunamnet, men inte numret och absolut inte sånt som postnummer. Väljer självklart eniro.se som med buller och bång och stor tävling i höstas förbättrade sin sida. Och så skriver jag in mina föräldrars för och efternamn på raden personer och så skriver jag in postorten som jag faktiskt kan, på raden var. Så långt allt väl.
Surprise för mig och snopen blir jag när jag får veta att det inte finns någon/några med det namnet. What so ever. Ingen träff alls. Hm, tänker jag, trots att jag bara druckit en kopp te och känner mig lagom opigg. Jag skriver väl bara efternamnet. Gick lite bättre, det finns faktiskt några träffar, på företag. Men inga föräldrar.
Nu tänker jag för andra gången den här dagen, rekord, och skriver efternamnet där namnet ska stå och gatunamnet på avsedd plats. Och dra på trissor och kors i aschlet! Men då finns mina föräldrar där.
Behöver jag säga att jag tycker Eniro har ett uruselt sök? Nä, det behöver jag inte.

13 kommentarer:

Suzan sa...

annars kan du kolla på ratsit.se =)

Fru Venus sa...

Oj! Namn var som helst, kors i arschlet och var som helst i namnet! Tur att jag alltid har en fusklapp med mig. Med även din adress ;-) Utan trappkod tyvärr.

Singelmamman sa...

Suzan: Det gör jag nästa gång.

Fru Venus: Men nu hittar du i alla fall! :-D

Knaada sa...

Nä, och eftersom du inte redan har sagt det så säger jag heller inget.

:)

Shamrock sa...

Du vet om att man kan kontakta eniro och säga till att man inte vill vara sökbar. De kanske har gjort det

Realisten sa...

Jag vill ha ett kort. Sök på Realisten, det funkar säkert.

Tant Grön sa...

hitta.se är en aning bättre. Men bara en aning.

Anonym sa...

Eniro suger...
Hitta.se är mycket bättre.
Jag har läst att du ska på semester men valt att inte ta in det *avis är en underdrift* ;DD
Kram // Gafflan

Singelmamman sa...

Knaada: Bra där! :-) Och välkommen hit, tror inte jag hälsat på dig tidigare. Här i alla fall.

Shamrock: Jag vet det, men de vet absolut inte det och skulle inte göra det heller.

Realisten: Klart att det funkar.

Tant Grön: Ja, en aning, verkligen bara en aning men det kan ju vara den aningen som avgör...

Singelmamman sa...

Anonyma Gafflan: Förnekelse är väldigt bra, och ofta effektivt. Kram!

monicas frizon sa...

ja jag har också råkat ut för detta fenomen, jag brukar ha med mig färdigskrivna klisterlappar där jag i förväg skrivit adress, namn, bara att klistra på kortet. Enkelt och bekvämt. Önskar dig och dina ungdomar en underbar resa. kram

Singelmamman sa...

Monicas frizon: Imponerande smart med klisterlappar! Kram

Fru Gårman sa...

Ja, ratist är min enda adressbok! Telefonnummer har de dock inte...