lördag 29 januari 2011

För ovanlighetens skull

Jag är oftast så sjukt dålig på att må bra i att inte göra en massa saker. Trots att hela min kropp, hela mitt medvetande jag (det är ju inte så stort) skriker; sitt och slöa och gör ingenting! Men idag gör jag det. Ingenting! Mentalt alltså. För det är där skon klämmer och har klämt. Jag kan visst sitta och slöa, väldigt länge, men mentalt mår jag inte bra då. Men idag mår jag kanon! Och det trots att jag efter träningen bara bytt om till pyjamasbyxor och ny t-shirt. Jag är inne på min andra kopp te, läser lite i tidningen, och bara gör ingenting.
Jag undrar om min dröm i natt kan ha med saken att göra. Den var superäcklig men jag vaknade och mådde bra efter den. Och det fortsätter.

Jo, jag har satt på en maskin tvätt, Realisten påminde mig om mitt ansvar... och jag kommer krypa under badkaret, bara för att jag vill, någon gång i helgen, det kan ju faktiskt också bli imorgon.

8 kommentarer:

Shamrock sa...

Härligt. Det är bra att träna sig på att göra ingenting

Realisten sa...

Skönt att jag i alla fall är bra på att aktivera andra. :)

Singelmamman sa...

Shamrock: Japp!

Realisten: Jag är tacksam. :-)

Blåklinten sa...

Åh vad det låter skönt.
Det där borde vi alla ta till oss av.

S sa...

Jag har legat under badkaret idag... Huuäää...
Men nu är det rent där inne, det vill jag lova! :)

Tant Grön sa...

Låter bra detta. Mycket bra.

Singelmamman sa...

Peatreek: Jag kan lära dig, jag är väldigt bra på det nu.

Stina: Samma här.

Tant Grön: Jösses ja så bra.

Malla sa...

fy fa det lät helt skönt att göra ingenting och bara mysa utan måsten. Det ska jag göra i januari 2018!