Eftersom jag och tonåringarna ska ha semester om en dag. Jippi och ja så fick jag det sagt. In your face så här den sista söndagen för många innan saltgruvorna tar tag i oss igen. Jag tänkte överraska bland annat mina päron och skicka kort från stället. Något jag gör ibland, men oftast inte. Eftersom jag glömmer adresserna hemma. Kan typ gatunamnet, men inte numret och absolut inte sånt som postnummer. Väljer självklart eniro.se som med buller och bång och stor tävling i höstas förbättrade sin sida. Och så skriver jag in mina föräldrars för och efternamn på raden personer och så skriver jag in postorten som jag faktiskt kan, på raden var. Så långt allt väl.
Surprise för mig och snopen blir jag när jag får veta att det inte finns någon/några med det namnet. What so ever. Ingen träff alls. Hm, tänker jag, trots att jag bara druckit en kopp te och känner mig lagom opigg. Jag skriver väl bara efternamnet. Gick lite bättre, det finns faktiskt några träffar, på företag. Men inga föräldrar.
Nu tänker jag för andra gången den här dagen, rekord, och skriver efternamnet där namnet ska stå och gatunamnet på avsedd plats. Och dra på trissor och kors i aschlet! Men då finns mina föräldrar där.
Behöver jag säga att jag tycker Eniro har ett uruselt sök? Nä, det behöver jag inte.
1 dag sedan
