måndag 12 april 2010

Värsta åksjukan

Är övertrött igen, och kan inte alls skriva om något jag gjort i NY. Kunde inte slappna av när jag väl fick sova på förmiddagen heller. Var stel som en pinne och andades värre än en blåsbälg i högtryck. Telefonen ringde flera gånger och störde, och till slut var jag tvungen att gå upp och iväg till jobbet. Lyckliga tonåringarna var lediga idag, lärarna skulle planera tydligen. Så där lagom efter påsklovet. Ja jag vet att jag och lärare inte alltid är överens, men varför kunde de inte planera på skärtorsdagen till exempel. Fast som sagt, just idag tycker jag att det var skönt för kidsen. Själv har jag varit på ett årsmöte fram till 20.30, sen blev det mingel och buffé. 22 var jag hemma, ja strax efter klockslaget för att vara korrekt. Och jag har packat upp allt, utom den lilla svarta jag hade som handbagage, den innehåller så mycket smått och blandat och söndagens New York Times som äldsta tonåringen köpte. Herregud, den är så tjock att jag skulle kunna tapetsera hela lmin ägenhet med den. Om jag skulle vilja alltså. Fast just nu är det enda jag vill att gå och lägga mig. Och sova så att jag orkar upp och träna i morgon. Fast det kanske är en utopi.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Välkommen hem!
För mig tog det en vecka att komma ur jetlagdimman. Ska bli kul att höra om er resa så snart du orkar.

Singelmamman sa...

Nilla: Usch, en vecka. Det har jag inte ork till. Jag pallar ju inte ens att gå och lägga mig.

Agneta sa...

Välkommen hem! Ska bli spännande att läsa om allt du gjort och shoppat!

Fru Venus sa...

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :-) Alltså, vi väntar på dig! Träna? Skärp dig vännen, "landa" först! Jag har ett superbra tips åt dig hos mig ;-)

Singelmamman sa...

Stort o smått: Jag ska försöka orka med.

Fru Venus: Ska genast kolla hos dig. Kanske du har rätt i att jag måste landa först, känner mig långt ifrån på topp...