söndag 4 april 2010

Saker som gör livet roligare

En billig blondering, hemma i badrummet jag och dottern och vi har kul. Jag undrar om jag inte ska vara perfekt ikväll och hämta tvätten, torka köksgolvet innan jag lägger mig i rena lakan. Då kan jag sova lite längre imorgon. På em ska jag och dottern fika hos dotterns bästa kompis och tjejerna ska få födelsedagspresenter i förskott. De ska få åka till Göteborg i sommar, se Pink, och bo hos släktingar. slippa oss mammor. Det kommer bli skönt för dem.

12 kommentarer:

Agneta sa...

Kan inte mamman ta en tur till Göteborg i sommar?
Jag vill gärna återgälda champagnen vid tillfälle!

nillas liv på pinnen sa...

Vilken drömpresent för två tonårstjejer!
Speciellt det där med att slippa mamma skulle falla min dotter på läppen. Helt obegripligt, men sant.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Ja det låter lockande, men inte samtidigt som dottern.

Nilla: Ja är det inte märkligt vad de där tonårsdöttrarna har konstig uppfattning om vad som är kul?

Agneta sa...

Vid annat tillfälle då! *bestämmer*

Nilla, vad pratar du om? MIna tjejer kommer alltid uppskatta att ha sin mamma med! *bestämmer å det bestämdaste*

Singelmamman sa...

Stort o smått: Absolut! Kanske kan åka ner och hämta hem dem?

Mina dagar sa...

Tänk att dom inte fattar sitt bästa??
Mamma är ju alltid BÄST!

Singelmamman sa...

Mina dagar: Eller hur! Som vi sa när vi var små; mamma är bäst, ingen protest! Eller hur...

Anonym sa...

Fler som varit duktiga i helgen. Man känner sig nästan lite "huslig", eller hur... ;)

Fru Venus sa...

*suck* min tolvåring har nedskrivet hur många dagar det är kvar tills hon slutar nian och ska flytta till Sverige?, hon kruxar av varje dag. Ska bli roligt att se (höra) vad hon tar sig till när första WC-pappret och schampot är slut...

Singelmamman sa...

Aprillan: Jag tror att mitt mellannamn är just huslig.

Fru Venus: Själv berättar jag ihärdigt skräckhistorier om hur jag hade det när jag flyttade hemifrån. Det har fått till följd att min äldsta tänker bo kvar till 30..!

Bittan sa...

vilken otroligt kul present att få.kram!

Singelmamman sa...

Bittan: Ja, jag tror det. Kramar tillbaka!