torsdag 17 september 2009

Solen strålar

Härlig sensommardag, förhöstdag. Jag jobbar hemifrån, väntar på en lägenhetsbesiktning och passar på att baka Carlics äppelpaj. Ska ta med dem till jobbet och vår gemensamma torsdagsfika.
Gårdagskvällens middag var precis så rolig och berikande som jag trodde. B är en sån person som ger energi, det bara flödar ur henne och jag känner mig så himla glad och pigg idag. Och så bor vi nära varandra. Hon har också sin tonårsdotter varannan vecka, men hittills har vi haft olika veckor, men nu byter hon. För sin dotters skull, det blir enklare för henne att träffa min dotter, åtminstone varannanvecka. Det bästa med B är ändå att hon är så klok. Hon tycker som jag i allt vi hann prata om. Bara en sån sak.

Nu ska jag göra ett par pajer, läsa mina mejl och jobba mig lite, kan ju inte bara ha nöjen. *undrar förresten varför jag inte skulle kunna ha det?*

2 kommentarer:

Agneta sa...

Ja precis. Varför kan inte livet bara få vara ett enda stort nöje? Vem bestämde att det skulle vara så mycket måsten och tråkiga saker? Dumt.

Singelmamman sa...

Dumt, dumtare, dummast tycker jag.