fredag 25 september 2009

Molnfritt

Om en halvtimme ska jag lämna jobbet för utvecklingssamtal i skolan med äldsta tonåringen och läraren inför gymnasievalet. Tror att jag är mer nyfiken än tonåringen, som dock är bättre på att planera och lägga upp personliga mål. Tonåringens mål är en viss gymnasieskola, sam/sam som inriktning för att sedan ägna sig åt journalistik.

Det papper jag fick läsa där tonåringen har plitat ner sina mål och idag har med sig till skolan skulle få vilken verksamhetskonsult som helst att gå i spinn och dreglande be att få. Varför har inte jag den ådran?

3 kommentarer:

Mita sa...

Vem föredrar väl inte champagne framför arbetet.....underbart skrivet av dig!

nillas liv på pinnen sa...

Alltså, vad var det hon gjorde? Verksamhetskonsulting?
Gu, va jag är borta när det gäller arbetslivet utanför skolan!

Singelmamman sa...

Mita: Tur att vi är fler :-)

Nilla: Oroa dig inte, tänkte bara att om tonåringen ändrar sig så kan verksamhetskonsult vara ett lönsamt alternativ.