tisdag 22 september 2009

Nya, vidgade vyer

Kanske inte direkt är så att jag sitter med nya insiktsfulla tankar av att jobba hemma. Men jag behöver inte bry mig om disken, tvätten eller städningen eftersom jag faktiskt arbetar. Jätteskön känsla.
Det är också skönt att ha något annat att titta på än den bakgård jag ser från mitt arbetsfönster. Här ser jag vår fina gård, nu "ockuperad" av grabbarna som spränger, men fint ändå. Kommer på mig själv att tänka en intressant! tanke när en av sprängarna drar och sliter i de tunga bildäckstäcken som de har just när det sprängs.
"vilken tur att ha har handskar på sig, annars kanske han bryter en nagel" Inser just när jag tänkt tanken, att nä, det behöver han nog inte bry sig om... *inte alls nojjig om mina naglar*

Det bästa med att jobba hemma då och då, är att få vara hemma när tonåringarna kommer från skolan och få lite bonustid och mer prattid, läs jag kan bombardera dem med frågor. Just idag kommer sonen hem med huvudvärk och lägger sig och sover. Hm, så mycket för den bonusen.

Inga kommentarer: