Jodå Anton svarade, tyvärr har han varit sjukskriven i veckan. Och det beklagar jag, även om jag känner att jag fullständigt skiter i det. Men han kanske är ensam om att jobba med den här typen av frågor.
I mitt mejl igår skrev jag följande:
Hej igen Anton
Nu är det precis en vecka sedan du svarade på mitt mejl. Fortfarande har jag ingen telefon, inga tv-kanaler och inget internet. Vad tycker du att jag ska göra åt det? Och än mer intressant, vad tänker Telia göra åt det, och när? När kommer ni att svara mig på min fråga; varför har det tagit över två månader för er att kolla om jag kan bli kund hos er, när ni svarade ja på den frågan i början av juli?
Inte längre så himla vänligt
Singelmamman
Hans svar kommer här:
Hej igen Singelmamman!
Jag vill be om ursäkt för att jag inte har hört av mig. Anledningen till det är att jag har varit sjukskriven i veckan. Gällande din beställning så tror jag, utan att ha den exakta bakgrunden, att det är ett missförstånd mellan handläggare oss och dig som kund. Det som är beställt är ett kombinationserbjudande via så kallat Telia Fiberlan. Detta innbär i grund och botten att fastighetsägaren, Brf:en eller dylikt har tecknat ett avtal med Telia och dragit in ett fibernät i fastigheten. Det som gör mig lite konfunderad är att du säger att du har en liten dosa på väggen i hallen. Vet du om det är Telia som har satt upp den dosa? Om så ej är fallet kommer dina tjänser via Telia att leveras via det traditionella telefonjacket. För att se till att du får igång din telefon och ditt bredband behöver jag veta ditt lägenhetsnummer. Det vore jättebra om du återkom med denna informationen under dagen.
Vänligen
Anton
Och mitt nya svar kommer här:
Hej Anton
Det var ju tråkigt att höra att du har varit sjukskriven. Hoppas att det är bättre nu. Jag har lägenhetsnummer xx, vilket jag har lämnat alla gånger jag har varit i kontakt med er. Jag har ingen aning om vem som har satt upp dosan i hallen, den satt där när jag flyttade in. Och när jag ringde Telia första gången, i början av juli frågade jag just om möjligheten att teckna ett så kallat kombinationserbjudande. Hur ni levererar det bryr jag mig inte om, bara att jag får det. Jag var också oerhört tydlig med att jag INTE är intresserad av telefon via telefonjack, bara IP-telefoni. Och det skulle vara möjligt sa handläggaren då. Varför har det ändrats nu och varför har det tagit så här lång tid?
Just min fråga om tiden får jag inget svar på av er och jag tycker att det är fruktansvärt oförskämt av Telia att behandla mig så här. Jag tänker inte acceptera att få telefonen inkopplat utan att ni har diskuterat vilken lösning ni föreslår. Och när får jag mina tv-kanaler? Jag förväntar mig att få en tidsupskattning på när jag har tv, bredband och telefoni inkopplat och kompensation för detta, annars kommer jag inte att fullfölja min flytt från ComHem utan vända mig till någon annan leverantör.
Singelmamman
Jag vet att mitt språk lämnar en hel del övrigt att önska men jag är så himla arg att det ryker ur öronen på mig. Tyvärr är väl sista ordet ännu inte skrivet eller sagt. Helvete!
16 timmar sedan
3 kommentarer:
Jag tycker du sköter det väldigt snyggt - det märks att du är arg! Med all rätt!
Telia suger!!! Telia? Felia, snarare.
Jag skulle inte kunna vara sådär städad tror jag! Inte för att man kommer någon vart med att svära och be folk brinna. Men det kan vara skönt för själen för stunden...
Jag har sagt det tidigare, min erfarenhet av Telia suger rejält. Och jag får ju ännu mer kött på benen nu.
Hoppas det löser sig snart...
Stort o smått och Singel:Ni Ni har så rätt.
Skicka en kommentar