torsdag 24 september 2009

Hörrö du grabben, men vissa saker är inte ok.

Tar ett glas vin efter jobbet med kompisen G, tillika arbetskamrat. G ska vidare till rockpub hemma i hennes landsortsby, läs; förort till storstaden. Jag ska hem till yngsta tonåringen. Beger mig till baren för att köpa vinet. Blir tilltalad av en yngre kille, hans öppningreplik är så fånig.

- Det må jag säga, schyssta airbags!
- Eh va? (jag)
- Men va fan, jag måste väl få säga att jag är impad! (killen)
- Hm, jo så jag ska ta det som en komplimang alltså? (jag)

Sen skriver killen sitt tfn på mitt kvitto och stoppar kvittot i min väska, och har en lååång utläggning över hur stela vi kvinnor är och att han är "nysingel" sen åtta månader tillbaka. Och nu vet han inte hur han handlar mat.

När G rusar iväg har killen kommit till vårt bord för att prata, och jag säger at jag också ska gå, då vill han både kramas och pussas. Näe du, det blir det inte och så går jag.

Han springer efter mig och slår mig helt plötsligt stenhårt på skinkan, jag blir så arg att jag håller på att spricka och ber honom fara och flyga.
- Djävla hora! får jag då tillbaka.
- Tycker snarare att du är en hora svarar jag, och då flyger han nästan på mig.
Eftersom vi är mitt bland folk i t-banan så vågar han inte göra något mer och jag säger dessutom åt honom;
- kommer du närmare mig nu än 10 meter ringer jag polisen. Då drar han muttrande iväg.

Det här är tyvärr inte helt ovanligt, men som tur är det här inte heller den generella bilden av män, men det är ett av skälen till att det blir allt svårare för mig att tycka det är kul att prata med män när de vill prata.

6 kommentarer:

Agneta sa...

Ojdå. Jag är nog hellre utan beundrare än råkar ut för en sådan. (Fast i ärlighetens namn hade det varit kul att bli uppraggad någon gång!)

Kul läsa om yoga-inlägget igen! =)

Singelmamman sa...

Stort o smått: Hm, nja uppraggad är nog roligt. Men det där är ngt annat. Och snart är det dags för yoga igen... :-)

nillas liv på pinnen sa...

Jag har också drabbats av typen som smörar som fan för att sen, när de blir avvisade, blir aggressiva. Jävligt obehagliga psykon!

Singelmamman sa...

Nilla: Verkligen obehagliga. Och det slår om på en nanosekund.

Ann-Louise sa...

Har aldrig tänkt på det förut, men i ett dylikt fall skulle det vara lämpligt med en dunk bensin och en tändare i handväskan.

Singelmamman sa...

Ann-Louise: *kollar handväskan* Japp, bensin och tändare med. Tusen tack för tipset!