måndag 21 september 2009

Svettigt värre

Rör jag mig mindre än jag gör nu så är jag nog i koma. Ändå svettas jag lika mycket som jag gjorde i Rom nu senast, under värmeböljan. Halsen känns tre nummer för liten och huvudet verkar vilja sätta igång och göra ont. Det liksom ligger där och lurar. Men mest märkligt är det att jag har ont i högra sidan och lite halvsvårt att andas. Känns som om någon trycker in mina lungor. Men ingen feber har jag, och att sitta stilla, så gott som i alla fall, och jobba är helt ok.
Ja bortsett klimakterievallningarna då.

Har i alla fall ätit frukost just, baconlindade fetaoststänger. Och två koppar grönt te. Ska ta en liten jobbrast, efter detta inlägg, och vispa ihop äggvitorna i kylen till maränger. Sen ska jag gömma dem långt borta från kidsen, så att jag har dem till nödproviant i den händelse att jag någon gång i framtiden får en helg för mig själv.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Hoppas inte att du håller på att bli sjuk...
Hemmagjorde maränger låter gott!

segsliten sa...

Svårt att andas; kan det vara telefonbolagsallergin som ger sig till känna månntro?
Kram ☺

Anna sa...

Baconlindade fetaoststänger. Till frukost dessutom. Det låter det... ;)

Singelmamman sa...

Stort o smått: Nä sjuk gillar jag inte att vara så nä det är det inte. Och marängerna är jättefina!

Segsliten: ojoj, jag tror att du har rätt! Men som tur är verkar det vara en lindrig variant den här gången. Kram!!!

Anna: GI, jag säger bara GI, det bästa som hänt mänskligheten, nåja mig i alla fall. Ikväll blir det renskavsgryta med vispgrädde. Mums.