fredag 11 september 2009

Svar från Telia

Jodå, Telia svarade, men fortfarande finns det ingen förklaring till varför allt har dröjt. För att vara tjatig, jag kollade med Telia det första jag gjorde innan jag sa upp mitt abonnemang hos ComHem att jag bor i ett hus med möjlighet att använda Telia. (lång mening blev det)

Och jovisst det var inga problem. Synd bara att den personen inte har förmedlat detta vidare i organisationen. För när jag får svar, och det tämligen snabbt får jag erkänna, av Anton på Telia så står det så här:

Hej Singelmamman!
Jag har kikat närmare på ditt ärende och ser att en av mina kollegor har en bevakning på ditt ärende. Om jag förstår det hela korrekt har du beställt ett kombinationserbjudande via Telia fiberlan. Det som är problematiken är att vårt system inte har din adress inmatad. Har Telia varit och installerat en så kallad fiberkonveter hos dig (en vit låda, förmodligen installerad i hallen)? Jag skall ligga på vår avdelning som sitter med fiberavtalen för att se till att din adress kommer in i systemet. Jag återkommer till dig så fort jag har fått svar från dem. Om du har några funderingar är det bara att maila tillbaka till mig.
Med vänlig hälsning Anton, Telia kundservice


Helt plötsligt dyker det för mig nya ordet Fiberkonveter upp i diskussionen. Och jo det sitter en liten vit dosa i min hall. Och ja, jag har en "vanligt" telefonjack, så jag förmodar att Telia på något sätt har varit här, innan jag flyttade in. Men frågan kvarstår, varför har det tagit två månader? Och när får jag tillgång till telefon och tevekanaler? För att inte tala om bredband.

4 kommentarer:

lastbilstanten sa...

Du är inte ensam om att trassla med telecomföretag. Grynet har haft en liknande runda, men har lyckats få fason på sitt elände. För tre år sen när vi flyttade 50 meter så tog det 2 (två) månader att få telefonen flyttad. Kul (not). När jag bytte abonnemang för mobilen i våras tog det över en månad att portera över mitt mobilnr.. som för övrigt var på väg att slarvas bort i cyberrymden. Jäkla amatörer är vad dom är!!! *morrar dovt*

Singelmamman sa...

Lastbilstanten: Jisses!

Dinkelspiel sa...

Bra jobbat Anton! Bra att Telia visar upp sig lite överallt.

Singelmamman sa...

Dinkelspiel: Visst är det bra att Anton tar tag i saken. Får jag också svar på frågan varför det här har tagit två månader, och teknik som fungerar är det ännu bättre.