tisdag 15 september 2009

Solen skiner så vackert

Och jag sitter inne och tittar ut. Det är inte helt ok tycker jag. I eftermiddag blir det ett träningspass och sen ut med kompis L. Vi börjar med ett glas champagne, äta lite gott och kanske ta ett glas vin eller två. Men framförallt prata! Mest L, faktiskt, även om jag inte ligger steget långt efter. Vi har inte setts sen i våras. Mycket har hunnit hända oss båda och allt ska upp på bordet. Härligt ska det bli.

Imorgon bitti har VDn här frukostmöte. Så senast 8.30 måste jag vara på plats och se pigg ut. I alla fall inte somna innan mötet är slut en halvtimme senare. Brukar klara det, hoppas jag kan gå på rutin.

8 kommentarer:

segsliten sa...

Det kan nog bli svårt efter den kommande kvällens suddande. För jag antar att det blir sent när två pratglada väninnor ska uppdatera. Huvudet på spiken?
Kram ☺

Singelmamman sa...

Du är så klok du!
Kram!

Agneta sa...

En halvtimme så tidigt på morgonen klarar man, även om timmen blev sen kvällen innan.
Du kommer ha kvar chock-adrenalin i kroppen efter alarmet och det kommer lägga sig lagom till mötet är avslutat. *jodå*
Vad som händer efter mötet är i nuläget ointressant...
Men det kan ju alltid bli ett blogginlägg!!!
(Var fick jag alla bra idéer ifrån? Ah, jag jobbar. Eller förväntas jobba....)

nillas liv på pinnen sa...

Halvtimmeslånga möten!? Låter gudomligt kort och bra. Jag kanske borde skola om mig.

fashionhaggan sa...

vi verkar ha samma lvismotto du och jag, jag föredrar också champagne framför arbete, helst äkta dessutom!

Anonym sa...

*ger ny röst*
Jisses, bakis och sönderpratad. Mötet med chefen kommer bli kanon...eh...typ
Huvudsaken är att DU hade kuligt
/Yoooh typ Mofs då rå

M. sa...

Hopplahej!

Jag är lite sliten och jag läste lite snabbt så jag tyckte att du hade skivit att du skulle ha champangefrukost med VD:n.

Det lät nog så trevligt, men lite dricka ihop med en god vän smäller högre. POP!

Hoppas att du fick en skön kväll!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Någonting säger mig att du talar av erfarenhet...

Nilla: Oh ja, skola om och kom hit!

Fashionhaggan: Vårt livsmotto bygger naturligtvis på äkta vara.

Kära anonynym Mofs: Superfantastiskt kul! Ska komma ihåg att inte andas på VD imorgon.

M: Det vore ngt; champagnefrukost med VD. Jag råkar veta att hon inte skulle dra sig ur...