fredag 20 december 2013

Vi måste snacka om det här med att ha bil

I mitt fall en lånad. Av mamma. När värsta ilskan lagt sig över att jag missat städdagen och alltså kan ståta med en så fin liten gul lapp, drog jag till Farsta.
För det hade ju ingen annan tänkt på... Det var stört omöjligt att få en p-plats. Hem igen utan att ha passerat en enda affär. Hem via alla jävla rödljus som finns och till Högdalen för att hämta ut mitt hemliga paket. Från Tomten.
Undrar om jag kan luska ut vem det är från. Poststämplarna är så otydliga. 
Nu ladda om batterierna med en laxmacka och sen till stan. Jag ger mig inte i första taget. 

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

P-böter är det bajsigaste av det bajsiga :/

Åsa Hellberg sa...

Jag hade makalös tur vid ettiden, när en bil körde ut precis när jag kom.
En kvart senare var det kaos.

Singelmamman sa...

I will not keep calm: Så sant. Bajsigt värre.

Åsa Hellberg: Det var den tiden jag var där och snurrade.