måndag 16 december 2013

Okej då

Det händer sällan eller aldrig att mina cirklar rubbas, att jag hamnar i obalans. Anledningen till det är inte en extrem självkontroll, tvärtom. Här och nu är mer mitt motto. Idag överrumplades jag dock av min doktor, tillika kirurg. Efter genomgång och kontrollerad status, inget allvarligt! satte doktorn sig lite närmare och ställer frågan. En fråga som jag undvikit länge. "Hur mår du? Är det något du vill prata om?"
Hennes förvåning var nog lika stor som min när mina tårar kaskadforsade och jag inte kunde få fram ett ord.
Efter en timme, lite prat och en kopp te gick jag därifrån glad, omtumlad och sjukskriven. Det är fan inte dumt att lyssna på sig själv ibland. Nu blir det vila.
Ikväll har jag träffat sex sköna brudar som jag ska umgås med en vecka i mars på träningsläger. Som jag väntat.

18 kommentarer:

Lippe sa...

Så där kan det bli när någon helt oväntat sticker hål på bubblan! Vila nu och var rädd om dig. Kan komma en massa sådana där tårar när något man funderat på och oroat sig över får svar. Så mycket vila, snack, te, champagne och mys rekommenderas! KRAM ♥

Realisten sa...

Så bra att läkaren ställde frågan. Så bra att det kom ut. Så bra att du lyssnar på dig själv. Det är vad jag tror. Fortsätt med det, vila och gör sådant du mår bra av. Det är vad jag tror. Och stor kram från mig. Det tror jag inte, den får du bara.

Sus sa...

Den där läkaren borde ha Nobelpriset. Vette fan i vad. Mänsklighet kanske?

Anonym sa...

Klok läkare, väldigt klok läkare. Man måste vara lite medmänniska också för att våga sticka hål på bubblor. Vila, sov, gråt lite till när andan faller på, bubbla, promenera och babbla :-) KRAM <3 /Venus

Anonym sa...

Håller med de andra. Ta nu hand om dig o vila ut. Vi hörs//

Anonym sa...

Glömde skriva shamrock

Spader Madame sa...

Klokt tänkt av bägge som sagt. Därmed inte sagt att det har gjorts fel förut. Kanske har här och nu varit precis vad som har behövts innan. KRAM!

Chrissan sa...

Klokt! Ta hand om dig.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Bra att det kommer ut, tror jag. Och bra med sjukskrivning, om det är vila som behövs (men den här löneadministratören i mig måste bara säga att det kanske är bra om du friskskriver dig innan jul, för visst var du också ledig automatiskt i mellandagarna? Du kan förlora massa pengar på att vara sjukskriven över jul och sen vips tar FK över. Bara ett tips i all ödmjukhet.)

Agneta sa...

Men åh... :')
Kram <3

Åsa Hellberg sa...

Åh, vad bra på allt!

Anonym sa...

Sköt om dig och många kramar från en anonymis från norr!

/Annica

The Queen of fucking Everything sa...

Du? Kram.

Gafflan sa...

Kram.

Fröken Blund sa...

men hörru...detta missade jag helt igår. Det var väldigt mysigt att ses iallafall och vi har något fint att se fram emot...
98 dagar kvar :)

Gina sa...

Kram!

Malde sa...

Bra läkare. Vila och tänk på dig själv.

Kramar

Singelmamman sa...

Lippe: Tusen tack! Så är det. Kram tillbaka! ♥

Realisten: Väldigt bra läkare! Tack för att du tror och för kramen! Du får en tillbaka. ♥

Sus: Delar helt din uppfattning.

Anonyma Venus: Jag ska göra allt det där! Tusen tack och KRAM!

Väldigt anonyma Shamrock: Tack, jag tar verkligen hand om mig.

Spader Madame: Jag tror helt och hållet att du har helt rätt. KRAM!

Chrissan: Tack, jag gör det, nu.

I will not keep calm: Tackar hemskt mycket för dina kloka ord, jag kollade med vår löneavdelning och fick reda på att jag inte ska ta ut sjukskrivningen i jul. Bara före jul. KRAM!

Agneta: Tack. :-) Kram

Nilla: Skickar ett ♥ tillbaka till dig.

Åsa Hellberg: Verkligen!

Annica: Tack snälla du!

The Queen: Svarar med en kram tillbaka!

Gafflan: Kramar tillbaka.

Fröken Blund: Fanns ingen anledning till att ta upp det i måndags. :-) Det var väldigt mysigt att ses, tycker jag med. Snart är vi där.

Gina: Tack. Jag kramar tillbaka.

Malde: Tack, gissa vad jag tänker mycket på mig själv. Kram