söndag 1 december 2013

Tvärstopp eller bara ett litet hack?

Hittills har allt gått som ett lavemang. Men nu. Förstår inte sista skoluppgiften. Har väl inte heller tagit mig tillräcklig tid att förstå den. Om två veckor, den 14 dec har vi slutredovisning och genomgång. Men redan den 9 december ska vi ha skickat in slutuppgiften. Och som sagt, jag fattar inte vad vi ska göra. Tur att jag har semester på tisdag. Antar jag.
För övrigt försöker jag få tonåringarna att komma med önskemål på julklappar. För jag har själv inte en aning om vad jag ska ge. Man skulle ju kunna tycka att jag känner mina tonåringar så väl, efter 19 och 17 år, att jag vet vad de vill ha. Men tjena. Nä. Tips mottages tacksamt. Och i det tipset, var vänlig att inkludera tips på julklapp till min sons flickvän också.

5 kommentarer:

Realisten sa...

Funkar alltid lavemang?
Just när jag skriver den där frågan så undrar jag varför jag skriver den. Men den får stå kvar. :-)

Singelmamman sa...

Realisten: Hahahahaha! Ja, Det funkar alltid. Jag lovar. Dont try it at home.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Framför allt så ändrar sig ju barnen om julklapparna också, typ nån dag innan jul... Så jag avvaktar lite.

tigerliljan sa...

Eller snarare - Realisten - försök bara hemma!
Ett underbart uttryck f ö.

Singelmamman sa...

I will not keep calm: Avvaktar jag med.

Tigerliljan: :-)