tisdag 24 december 2013

Kväll

Jag är oerhört nöjd med julafton. Fick fantastiskt fina julklappar av tonåringarna. Bland annat förnyat årskort på Fotografiska museet. Traditionellt julbord hos mamma, fika vid Kalle Anka och julgröt för de (inte jag dock) som gillar just julgröt. Dottern och jag drog hem istället och lät soffan omfamna oss. Jag får erkänna att dotterns choklad-med-flingsalt godis hjälpte till att ge oss fortsatt rätt julkänsla. Nu någon av de trehundrafemtiotolv amerikanska julfilmer. Kanske hinner jag ta mig till sängen innan  jag somnar.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Choklad med flingsalt lät gott, Är det hemmagjort får du gärna skicka över receptet så kan jag göra det nästa år

Singelmamman sa...

Shamrock: Jag tror att hon improviserade lite, men jag återkommer i receptfrågan. De är mycket goda.

nillas liv på pinnen sa...

Jag tror att du ska vattna din amaryllis, i alla fall om den är torr som fnöske.

Åsa Hellberg sa...

God efterjul!

Singelmamman sa...

Nilla: Jag tänkte så jag med.

Åsa Hellberg: Tack detsamma!