tisdag 23 oktober 2012

Vissa dagar gillar jag

Dagen började med att jag vaknade. Det var tur, för det betydde att jag kom iväg till jobbet. Inte direkt på den tid jag tänkt, lite senare, men inte försent. Det som fick stryka på foten var promenaden till jobbet. Men promenadvägen finns faktiskt kvar imorgon också.
Sen la jag in en jobbväxel och ökade lite under dagen och for runt som en iller på speed, avslutade dagen på kontoret med en korridorfest som jag tyvärr fick lämna alldeles för tidigt för ett stämmomöte i en bostadsrättsförening. Så landade jag hemma i soffan och pratade med mamma och hjälpte henne med en text. Ja, den här dagen har varit väldigt bra.

6 kommentarer:

Realisten sa...

Man kan nästan säga att du har valt glädjen. Ibland är det bra.

Gafflan sa...

Ja si de var en bra dag!
Kram

Anonym sa...

Härligt!

Singelmamman sa...

Realisten: Idag tror jag faktiskt att glädjen valde mig.

Gafflan: Ja, si det var det verkligen!

Fru H: Absolut!

Snäckskalsdalen. sa...

Och snart tar den slut och så kommer det en bra dag till. Det hoppas vi!
Nattkram

Singelmamman sa...

Snäckan: En ny dag, det är bra! Kram!