Inte Anders eller Andreas utan Anton. Han på SEBs kontor vid Telefonplan som hjälpte min mamma och sänkte hennes ohemult höga bolåneränta. Om det kan du läsa här. Det som sedan hänt är att Samuel, via Jesper och Annelie på SEBs kundservice tre gånger ringt och pratat med mamma. Kollat hela ärendestatistiken och varit extremt vänlig och klok. Samuel (i första hand), med hjälp av nämnda Anton, Jesper och Annelie har alla lyssnat och förstått hur viktigt det är att snabbt agera när något blivit fel istället för att skylla på någon annan.
Kort historik. Min mamma och pappa hade träffat banken men två saker gjorde att mina föräldrar inte svarade på det "erbjudande" de fick. Det första skälet var att erbjudandet villkorades, en liten kund som mina föräldrar är ju inte lönsam så de måste samla alla pengaägg på samma bank. Men några villkor ville mina föräldrar inte vara med om. Det andra skälet var att pappa blev sjuk och hamnade på sjukhus för att sedan inte komma hem något mer. Det är lätt att glömma värdsliga ting då, som bank och lån.
Samuel, chef för SEB kundservice Online, har gjort att mamma inte längre känner sig gammal och dum. Och för min del har han bevisat styrkan i att tycka till offentligt i bloggen, och även att SEB kan vara en bank att lita på. Tack för det SEB.
7 timmar sedan
9 kommentarer:
Hejsan!
Jag är glad över att vi fått feedback och information från dig och din mamma om områden där vi kan förbättras. Mest glad är jag för att din mor nu känner sig tryggare och kan lägga energin på bättre saker än att oroa sig för sina bankärenden.
Jag hoppas och tror att man oavsett vem man talar med på SEB får ett bra bemötande, service och hjälp med sitt ärende. Skulle det inte vara så vid något tillfälle vill jag att du alltid ska känna att du kan höra av dig till oss, och framföra de synpunkter du har. Så sluta aldrig med det :D.
Mitt team finns på plats och svarar på frågor via Facebook och Twitter varje vardag 08.00-22.00.
www.facebook.com/sebsverige
www.twitter.com/sebsverige
Jag önskar en bra fortsättning på veckan.
Samuel Kammensjö
Chef
SEB Kundservice Online
Heja din mamma!
Men gud vad bra!
Tjoho för det! Gillar företag som vill behålla sina kunder! :)
heja SEB! och heja dig!
Vad bra!
Hejja alla inblandade som fixat så bra!
Glad för din mammas skull att hon slipper känna sig glömd av banken. Och för din skull att du tog tag i det :)
Nu blev jag glad!
Samuel: Tack. Min mamma är nöjd och trygg.
Åsa Hellberg: Tack! Det känns bra.
Sus: Väldigt bra!
Märta: Eller hur. Ett megastort Tjoho! Gillar såna företag jag med.
Malla: Idag hejar jag också på SEB!
Shamrock: Jag är lika nöjd som mamma. !
ettstenkast: Ja de jag mött har varit väldigt bra.
Knasterfaster: Vi med! :-D
Skicka en kommentar