torsdag 22 september 2011

Vi vet ju att det aldrig blir som vi tänkt oss

Sonen kom hem igår med feber. En feber som håller i sig idag. Sicken attans tur att jag fick för mig att steka pannkakor igår kväll. Perfekt vara-hemma- från-skolan mat. Dottern åker på klassresa på ett stort skolskepp, segelbåt.Modell väldigt stor. En resa hon inte sett fram emot. Men idag kanske hon tror att det kan bli skoj. Jo hon kanske tror. Hennes egna ord. Själv går jag väl till jobbet. Och förhandlar, förhandlar och förhandlar. Om vad vet jag inte, hos oss är det ibland så att vi inte får veta vad förhandlingen ska handla om. Bara att den är. Kan ibland rendera en väldigt ilsken Singelmamma. Får se hur det blir idag. Och på vägen hem köper ett par svarta jeans. Ska bara hitta dem först.
I övrigt kan jag konstatera att det är lögn i hela helvetet att få kommentera på andra bloggar för mig. Det är synd, för jag har mycket klokt att tillföra. Nåja, ha en sån dag du vill ha idag!

6 kommentarer:

Ellen sa...

Hej hjärtat. Välkommen hem. Ditt sjätte sinne sa dig igår att pankisar skulle stekas. Och så blev sonen sjuk. Det måste vara sjätte sinnet.

Jag förhandlar oxå om saker på mitt jobb. Förhandlar (ber/skriker) med kreatörer om att göra mera. Fortare. Snabbare. Förhandlar om ytterligare tid för att vi fått sen leverans från kund, på tryckerier. Förhandlar priser. Förhandlar om timmar. Förhandlar om arvode.

Det är väldigt sällan jag inte förhandlar om nåt. Tragikomiskt på något trist vis. Eftersom jag inte vill förhandla.

Som sagt, välkommen hem - skönt att veta vad man har dig. Kram hjärtat.

Gafflan sa...

Vilken tur att du stekte pannkakor!
Appropå skolfartyg modell stoooor segelbåt så har dom i vår kommun bestämt, efter 24 år, att eleverna i åk 8 inte ska få åka på 3-dagars lägerskola med båten Kvartsita, då dom får vara med/lära sig och segla stor segelskuta. Dom kommuner längs med Bohuskusten som har tillgång till skolfartyg seglar utan knussel men i vår kommun dras det in. I år hade det rört sig om 9 dgr allt som allt då dom bara är tre klasser. Det betyder att yngsta missar det som har varit högstadiets höjdpunkt. Föräldrar, berörda barn och lärare är besvikna.
Kram

Unknown sa...

Jag kan bara kommentera från mobilen. Å det är ju så jobbigt. Vi kanske har gett varandra nåt virus. Trist i alla fall.

Tankar vid midnatt sa...

Hoppas dina svarta jeans ska "make your day" och sonen är feberfri när du kommer hem från dina förhandlingar.

Ha den bästa dagen du kan, kram ♥ ♥ ♥

Nina sa...

hoppas du får en lugn dag iallafall och slipper blir rosenrasande, att sonen kryar på sig och att dottern får så skoj det bara går att ha, segla är kul! Och att du snart kan kommentera igen!!! kloka ord vill man ju inte gå miste om! Går det inte ens med namn/web? kram =)

Singelmamman sa...

Ellen: Åh finaste gulliga du! Så glad jag blir när jag läser din kommentar! Men förhandlandet kan vi enas om att vi borde förhandla bort! KRAM!

Gafflan: Fy sjutton för det beslutet som er kommun tagit! Den besvikelsen har jag full förståelse av.

Kristina: För mig är det ibland även omöjligt att kommentera med mobilen. Trist är ordet.

Tankar: Så blev det nästan! Sonen lite mindre febrig och jeansen satt bra. Och var billiga!

Nina: Tur att du väntar på mina kloka ord. :-D
Ibland går det som anonym eller namn/web. Kramar tillbaka